Nieuws

Hepatitis A komt ook voor in Europese landen

Vaccinaties ook van belang tijdens reizen in Europa
Amsterdam, 24 april 2014 - Tijdens de Europese Vaccinatieweek, van zaterdag 26 april tot en met zaterdag 3 mei, wordt weer aandacht gevraagd voor het belang van inentingen. Wie denkt dat hij of zij zich alleen voor verre reizen moet inenten, heeft het mis. Ook binnen Europa en aan de grenzen van het continent is het verstandig je te laten inenten. Alarmcentrale en reisverzekeraar Allianz Global Assistance adviseert reizigers zich te verdiepen in mogelijke ziektes om de kans op een onbezorgde en gezonde vakantie te vergroten.
Lees meer...

Nieuwe voorwaarden zonder kleine lettertjes

Amsterdam, 27 maart 2014 - Al jaren is Allianz Global Assistance bezig om zo duidelijk mogelijk te communiceren. Onze nieuwe voorwaarden schrijven we daarom voortaan in een meer begrijpelijke taal. Ingewikkelde juridische formuleringen proberen we te vermijden. Voor onze meest populaire verzekeringen zijn alle polisvoorwaarden inmiddels geheel herschreven en voorzien van een nieuw design. Geen kleine lettertjes meer dus. Met als resultaat een nog duidelijker voorwaardenpakket per 1 mei. Hieronder vertellen we je meer en lees je wat dit voor je betekent.
Lees meer...

Belangrijke tips om onbezorgd de Winterspelen in Sotsji bij te wonen

Amsterdam, 6 februari 2014 - Morgen gaan de Olympische Winterspelen in het Russische Sotsji van start. Reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance geeft daarom belangrijke en praktische tips om onbezorgd de Winterspelen bij te wonen.

Lees meer...

Allianz Global Assistance wint de Veer voor beste reisverzekeraar

Amsterdam, 15 januari 2014 - Reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance is op de Vakantiebeurs in Utrecht verkozen tot winnaar van de Veer voor beste reisverzekeraar van Nederland. De prestigieuze prijs werd op de vakdag van de beurs uitgereikt.

Lees meer...

Accuproblemen meest voorkomende klacht bij winterpech

Allianz Global Assistance geeft belangrijke tips in de aanloop naar een strenge winter

Amsterdam, 23 december 2013 - De kerstvakantie is weer begonnen, een periode waarin velen op wintersportvakantie gaan. Naar verwachting reizen er dit seizoen zo’n 950.000 mensen naar de sneeuw af. Daarnaast belooft het een zeer strenge winter te worden. Reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance geeft belangrijke tips om niet voor verrassingen te staan en de winter veilig door te komen.

Lees meer...

Allianz Global Assistance ontvangt opnieuw Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Amsterdam, 20 december 2013 - Reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance is opnieuw geslaagd voor het keurmerkcertificaat Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Alle verzekeraars die in het bezit zijn van het keurmerk worden om het jaar getoetst om te zien of zij nog aan alle gestelde normen voldoen. Bij goedkeuring wordt het keurmerk verlengd.

Lees meer...

FinanciŽle tegenvaller door medische kosten in het buitenland

Bezoek spoedeisende hulp Miami kost € 53.000

Amsterdam, 12 December 2013 - Nederland verdiept zich momenteel, in de aanloop naar de overstapperiode, weer in zijn zorgverzekering. In dat kader waarschuwt reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance goed op te letten welke voorwaarden gelden bij de aanvullende verzekering medische kosten buitenland. Met een goede zorgverzekering worden kleine gezondheidsproblemen tijdens een vakantie in het buitenland doorgaans wel gedekt. Hierdoor gaan mensen er vaak vanuit dat ze voor alle gezondheidsproblemen goed verzekerd zijn. Dit is niet altijd het geval. Allianz Global Assistance krijgt hier regelmatig mee te maken en legt uit waarom mensen in het buitenland vaak financiële tegenvallers te verwerken krijgen.

Lees meer...

Vacansoleil Camping Holidays start samenwerking met Allianz Global Assistance

Amsterdam, 9 december 2013 - Vacansoleil Camping Holidays, Europees marktleider in campingvakanties, is een samenwerking gestart met reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance. Vanaf vandaag verzorgen zij de reis- en annuleringsverzekering voor de klanten van Vacansoleil. Allianz Global Assistance is internationaal marktleider in hulpverlening en reisverzekeringen.

Lees meer...

Over op IBAN

Amsterdam, 2 december 2013 - Door de invoering van de Europese gezamenlijke betaalmarkt (SEPA) krijgen alle Nederlanders binnenkort een langer internationaal rekeningnummer. Dit nieuwe rekeningnummer wordt IBAN genoemd. Allianz Global Assistance werkt vanaf 1 december 2013 met IBAN als rekeningnummer. Zelf hoef je hiervoor niets te doen, wij zorgen ervoor dat je rekeningnummer bij Allianz Global Assistance automatisch wordt overgezet. Ben je benieuwd wat IBAN precies inhoudt?
Klik hier voor meer informatie.

Allianz Global Assistance helpt gewonden jeepongeval Zambia

Amsterdam, 23 oktober 2013 - Op vrijdag 18 oktober heeft een jeepongeval plaatsgevonden in het nationaal park op de grens van Zimbabwe met Zambia. Deze melding kwam binnen bij coördinerend alarmcentrale Allianz Global Assistance en de hulpverlening is direct gestart vanuit Nederland. Het ongeval vond plaats tijdens een safaritocht waar een groep van tien Nederlanders aan deelnam. Vanuit de alarmcentrale in Amsterdam heeft een team hulpverleners de betrokken personen ondersteund.
Lees meer...

Hoe voorkom je wagenziekte?

Allianz Global Assistance geeft tips bij start herfstvakantie

Amsterdam, 14 oktober 2013 - De herfstvakantie is gestart en dat betekent dat veel gezinnen er weer op uittrekken. Sommige gaan met de auto zelfs de grens over om vakantie te vieren. Helaas komt het nog vaak voor dat mensen tijdens de rit last krijgen van wagenziekte. Vooral bij kinderen in de leeftijd van 3-12 jaar oud komt het dikwijls voor dat ze erg misselijk zijn gedurende een lange reis.

Lees meer...

Veelgestelde vragen faillissement Oad

Amsterdam, 26 september 2013 - Door het faillissement van Oad groep is het misschien onduidelijk wat dit betekent voor uw geboekte reis, uw afgesloten verzekering of ingediende schade. Daarom hebben we een lijst met meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.
Lees meer...

Gestrande reizigers Zanzibar terug in Nederland

Amsterdam, 28 augustus 2013 - De Nederlanders, die waren getroffen door een brand van hun resort op het eiland Zanzibar, zijn vandaag teruggekomen. De betrokken reisverzekeraars hebben hiervoor speciaal een vliegtuig gecharterd. Het toestel is met 64 reizigers rond 16:15 uur aangekomen op vliegveld Schiphol. De overgebleven 8 reizigers zullen hun reis op Zanzibar vervolgen.  

Lees meer...

Update Nederlanders in Zanzibar

Amsterdam, 27 augustus 2013 - Door de betrokken reisverzekeraars is een vliegtuig gecharterd dat de Nederlanders uit Zanzibar gaat ophalen. Een verpleegkundige van coordinerend alarmcentrale Allianz Global Assistance en een afgevaardigde van Tui reizen mee in het vliegtuig om reizigers bij te staan bij hun terugreis en de behoefte aan eventuele verdere hulp te inventariseren. Een kleine groep reizigers heeft aangegeven niet terug te willen keren maar hun reis te willen vervolgen.
Een team hulpverleners ondersteunt de reizigers vanuit  de alarmcentrale in Amsterdam en legt contact met de familie van de betrokken personen.

Nederlanders ongedeerd na brand resort Zanzibar

Amsterdam, 26 augustus 2013 - Vandaag brak er een hevige brand uit in een resort in Zanzibar. Op dat moment verbleven er 72 Nederlandse toeristen. Allianz Global Assistance heeft als coördinerend alarmcentrale de situatie op de locatie en de hulpvraag in kaart gebracht. Op een lichte verwonding na zijn alle Nederlanders ongedeerd.

Lees meer...

Egypte: wat dekt de reis- of annuleringsverzekering?

Noodtoestand uitgeroepen in Egypte

Amsterdam, 16 augustus 2013 - Afgelopen woensdag, 14 augustus 2013, is de noodtoestand uitgeroepen in Egypte. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft reisadviezen voor getroffen gebieden. Misschien is het voor u onduidelijk wat onder de reis- en annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance valt. Daarom hebben we hieronder algemene informatie en een lijst met meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet. 

Lees meer...

Twitter: Het geheime wapen van de moderne reiziger

#HELPME – Allianz Global Assistance voert eerste onderzoek Twitter-gebruik bij reizen uit

Amsterdam 27 juni 2013 - Internationale marktleider in  reisverzekeringen en hulpverlening  Allianz Global Assistance presenteert het allereerste Twitter-onderzoek voor reizen onder de naam #HELPME. Uit dit onderzoek blijkt dat veruit de meeste Twitter-hulpverzoeken (65%) gaan over het plannen van een reis en toeristische activiteiten die men tijdens de reis wil ondernemen. 38% van de twitteraars vertrouwt daarbij op het eigen netwerk bij de keuze van een bestemming. 26% gebruikt Twitter als hulp bij de logistiek van hun reisplannen, zoals het kiezen van het hotel en het berekenen van de reiskosten. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 tweets verzameld.

Lees meer...

Nederlanders kunnen op vakantie niet zonder internet

Amsterdam, 13 juni 2013 – Social travel is de nieuwe vakantietrend. Niet alleen tijdens het vakantieverblijf is een internetverbinding belangrijk om te kunnen blijven e-mailen en facebooken, ook bij het boeken van de vakantie speelt internet (vaak op de website van de reisorganisatie) een reis naar het buitenland en referenties worden vooraf steeds vaker online geraadpleegd (42%). Net zoveel Nederlanders vraagt familie en vrienden om advies. Toch bezoekt 16% van deze online ondervraagden nog het traditionele reisbureau om een reis te boeken. Dit blijkt uit een online onderzoek in opdracht van reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance onder 1000 respondenten naar houding en gedrag van Nederlanders voor en tijdens de vakantie.
Lees meer...

Globe Reisburo introduceert verzekering pretparkbezoek

Amsterdam, 7 juni 2013 - Een pretpark bezoeken met het hele gezin is een flinke onderneming en kan voor de nodige stress zorgen. Kinderen die uit enthousiasme hun eigen weg zoeken in het park en zoekraken, het verliezen van tassen of een vergeten kinderwagen zijn aan de orde van de dag. Speciaal voor deze korte trips heeft Globe Reisburo in samenwerking met Allianz Global Assistance een verzekering op maat ontwikkeld: De Ideale Familieverzekering. De premie staat vast op 27,50 euro per gezin voor een maximale reisduur van 7 dagen. De verzekering is vanaf vandaag af te sluiten bij alle Globe Reisburos.
Lees meer...

Reisverzekering bij wisselen buitenlands geld

Allianz Global Assistance breidt samenwerking met GWK Travelex uit
Amsterdam, 28 mei 2013 - Met de zomervakantie voor de deur neemt de drukte bij geldwisselkantoren toe. Reizigers kunnen nu naast het wisselen van buitenlands geld ook bij GWK Travelex terecht voor een complete en transparante reisverzekering. Deze reisverzekeringen worden mogelijk gemaakt door reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance. Hiermee breiden beide partijen hun samenwerking uit. Met de dienst Geld Service hebben reizigers al de mogelijkheid om op bestemming geld op te nemen als ze geen toegang hebben tot hun geld. De nieuwe GWK Travelex verzekeringen zijn vanaf 1 juni aanstaande af te sluiten.

Lees meer...

5-sterren voor Doorlopende Reisverzekering

Amsterdam, 10 mei 2013 - De Premium-variant van onze Doorlopende Reisverzekering heeft in het meest recente MoneyView onderzoek 'Reisverzekeringen' een 5-sterren ProductRating op kwaliteit behaald. Voor de ProductRating ‘Kwaliteit’ zijn in totaal 52 doorlopende reisverzekeringen onderzocht op voorwaarden en flexibiliteit.

Lees meer...

Allianz Global Assistance coŲrdineert hulpverlening bij calamiteiten

Amsterdam, 30 maart 2013 – Allianz Global Assistance coördineert vanaf 1 april een jaar lang de hulpverlening aan Nederlandse reizigers bij calamiteiten in het buitenland. Zij neemt deze rol over van de ANWB. Het calamiteitenprotocol treedt in werking als er bij een calamiteit in het buitenland acht of meer Nederlanders betrokken zijn. Elk jaar krijgt op 1 april één van de vier grote alarmcentrales de functie van eerste aanspreekpunt bij calamiteiten in het buitenland. Naast Allianz Global Assistance en de ANWB zijn dat ook SOS International en Eurocross Assistance.
Lees meer...

Uitgebreid Paasdiner voor Huis van Onbehuisden

Amsterdam, 27 maart 2013 - Op dinsdag 26 maart organiseerden vrijwilligers van Allianz Global Assistance een Paasdiner als verrassing voor ruim honderd passanten, bewoners en begeleiders van het Huis voor Onbehuisden (HvO) aan de Poeldijkstraat in Amsterdam. Het diner werd bereid en geserveerd door onze eigen collega's.

Lees meer...

D-reizen introduceert D-zeker. Flexibele vakantieverzekeringen op maat.

Amsterdam, 8 februari 2013 - Vanaf vandaag verkoopt D-reizen een uniek assortiment vakantieverzekeringen, onder de naam D-zeker. In samenwerking met reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance biedt de reisbureauketen flexibele verzekeringen op maat die garant staan voor hoogstaande dienstverlening en wereldwijde hulpverlening.

Lees meer...

App informeert bij onrust, dreiging of gevaar in land van bestemming

SMS Assistant en nieuwe look voor Allianz Global Assistance HelpMe app

Amsterdam, 4 januari 2013 - De in 2010 geïntroduceerde HelpMe app van Allianz Global Assistance (voorheen Mondial Assistance) krijgt een upgrade. De belangrijkste toevoeging is de SMS Assistant, een SMS en e-mail alert service die reizigers op de hoogte houdt van veranderende situaties in het land van bestemming. Bij dreigend gevaar, bijvoorbeeld politieke onrust of een tsunami informeert SMS Assistant de reiziger per SMS (en e-mail). SMS Assistant is beschikbaar voor iedereen, dus ook voor wie geen verzekering heeft bij Allianz Global Assistance. De app is ook aangepast aan de nieuwe visual identity van Allianz Global Assistance en is vanaf vandaag beschikbaar voor iPhone en Android smartphones.

Lees meer...

Wat dekt de reis- of annuleringsverzekering?

Aardbeving, onrust, demonstraties, tsunami of overstromingen
In de media wordt veel aandacht besteed aan gebieden waar onrust heerst of die zijn getroffen door bijvoorbeeld een overstroming of aardbeving. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft ook reisadviezen voor deze getroffen gebieden. Misschien is het voor u onduidelijk wat onder de reis- en annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance valt. Daarom hebben we hieronder algemene informatie en een lijst met meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.

Lees meer...

Eerste gipsvlucht vandaag op Rotterdam The Hague Airport

Allianz Global Assistance haalt vier onfortuinlijke wintersporters terug

Amsterdam, 28 december 2012 - De eerste gipsvlucht landt naar verwachting om 12.10 uur op Rotterdam The Hague Airport. Alarmcentrale Allianz Global Assistance haalt vier geblesseerde patiënten terug naar Nederland. Drie van hen hebben een beenfractuur (scheenbeen) en de vierde een verdraaide knie. Het gaat in totaal om elf Nederlanders die in Oostenrijk wintersportvakantie aan het vieren waren.

Lees meer...

Mondial Assistance wordt Allianz Global Assistance

Wereldberoemde merknaam geeft slagkracht
Amsterdam, 10 december 2012 - Hulpverlener en reisverzekeraar Mondial Assistance heet vanaf 10 december 2012 Allianz Global Assistance. Met de naamsverandering wordt de strategie van het moederbedrijf gevolgd om alle bedrijven in de groep onder dezelfde merknaam te scharen en zo zijn positie wereldwijd te versterken. Allianz Global Assistance richt zich binnen de Nederlandse markt op het bieden van hoge kwaliteit diensten in reisverzekeringen en hulpverlening. De nieuwe merknaam geeft een nog grotere slagkracht om te innoveren en nieuwe producten en services te bieden.

Lees meer...

Mondial Assistance haalt geld op voor het Rode Kruis

Amsterdam, 9 november 2012 - Mondial Assistance heeft 5500 euro opgehaald voor de vakantieweken van het Rode Kruis Amsterdam. De vakanties vinden plaats in de zomer en zijn speciaal voor gezinnen die op of onder de armoedegrens leven. Het geld werd opgehaald met het tevredenheidonderzoek onder de medewerkers van de reisverzekeraar en hulpverlener. Voor elk ingevuld formulier ging 25 euro naar de vakantieweken van het Rode Kruis Amsterdam.

Lees meer...

Belangrijke tips voor EK-reizigers

Amsterdam, 5 juni 2012 - Met het EK-voetbal in de Oekraïne en Polen in aantocht tipt Mondial Assistance reizigers met alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om veilig van het voetbaltoernooi te kunnen genieten. De alarmcentrale en reisverzekeraar richt zich hiermee vooral preventief op eventuele gezondheidsrisico’s en andere ongemakken die reizigers in de beide landen kunnen tegenkomen. Gestrande reizigers met de auto kunnen ook op hulp rekenen van de alarmcentrale. Iedereen die regulier recht heeft op hulpverlening in Europa door Mondial Assistance, bij pech of een ongeval, wordt in beide landen geholpen.
Lees meer...

Nieuwe zakenreisverzekering past als een maatpak

Mondial Assistance biedt flexibiliteit voor zakelijke reiziger

Amsterdam, 1 mei 2012 - Onderzoek wijst uit dat flexibiliteit, zekerheid en gemak bij aanvraag de belangrijkste factoren zijn bij het afsluiten van een zakenreisverzekering*. De verzekering moet als een maatpak zijn samen te stellen. Daarom introduceert Mondial Assistance vanaf 1 mei de vernieuwde zakenreisreisverzekeringen met een flexibele opbouw en meer keuzemogelijkheden.

Lees meer...

Leeftijdsonderscheid bij ongevallendekking geschrapt

Amsterdam, 12 april 2012 - Mondial Assistance maakt geen leeftijdsonderscheid meer voor jongeren en ouderen op de ongevallendekking van de reisverzekering. In de huidige voorwaarden staan de verschillende leeftijdscategorieën nog wel vermeld. Bij schadeafhandeling zal het onderscheid op basis van leeftijd niet meer worden toegepast. De eenmalige uitkering bij blijvend letsel en/of overlijden is daardoor voor alle verzekerden gelijk.

Lees meer...

Focus op de klant beloond

Mondial Assistance krijgt Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Amsterdam, 5 april 2012
- Mondial Assistance heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ontvangen. Het is de eerste verzekeraar in Nederland die het keurmerk heeft behaald en zijn beoordeeld volgens de strengere normen die sinds 1 januari van dit jaar gelden. Dit onafhankelijke kwaliteitskeurmerk toont aan dat de reisverzekeraar en hulpverlener goede service biedt en dat klanten verzekerd zijn van een constante kwaliteit van dienstverlening en klantgerichtheid.
Lees meer...

Mondial Assistance vernieuwt HelpMe app

Upgrade vanaf 16 maart beschikbaar
Amsterdam, 16 maart 2012
- De in 2010 geïntroduceerde HelpMe app van Mondial Assistance krijgt een upgrade. De app heeft een nieuw design met een verbeterde gebruiksvriendelijkheid. Ook is het mogelijk om sneller een melding te doen in geval van nood. De HelpMe app is ontwikkeld om de hulpverlening voor reizigers nog sneller en eenvoudiger toegankelijk te maken en is gratis beschikbaar voor iedereen met Pechhulp of een Reisverzekering van Mondial Assistance. De update voor de app is vanaf vandaag beschikbaar voor iPhone en Android smartphones.
Lees meer...

Losse reisonderdelen doorlopend verzekerd

Mondial Assistance biedt dekking 'Samengestelde reis' bij Doorlopende Annuleringsverzekering

Amsterdam, 15 maart 2012 - Het reisgedrag van de consumenten is de afgelopen jaren zo veranderd dat zij een vlucht, hotel en autohuur vaker los van elkaar boeken. Deze manier van vakantie boeken heeft de afgelopen jaren een significante groei doorgemaakt. Maar wat gebeurt er als een van de onderdelen uitvalt? Vanaf vandaag is het bij Mondial Assistance mogelijk de dekking ‘samengestelde reis' aan de doorlopende annuleringsverzekering toe te voegen.

Lees meer...

Verzekeraar zet in op duidelijke taal

Mondial Assistance transparanter met heldere voorwaarden

Amsterdam, 8 maart 2012 - Mondial Assistance introduceert nieuwe heldere voorwaarden. De reisverzekeraar en hulpverlener ontdoet de tekst van ingewikkelde juridische formuleringen en schrijft in een meer begrijpelijke taal. Daarnaast zijn de voorwaarden toegankelijker en klantgerichter door onder meer de toevoeging van een wegwijzer. De nieuwe voorwaarden zijn als eerste ingevoerd bij de vernieuwde Globetrotter Verzekering.

Lees meer...

Globetrotters niet goed verzekerd met standaard reisverzekering

Mondial Assistance vernieuwt Globetrotter Verzekering

Amsterdam, 6 maart 2012 - Voor wereldreizigers en mensen die langere tijd studeren of werken in het buitenland is een standaard reisverzekering niet voldoende. Vaak bieden doorlopende reisverzekeringen een lagere dekking en sluiten werk of studie zelfs uit. Ook kunnen basisverzekeringen in enkele gevallen niet worden aangehouden bij een langer verblijf in het buitenland. De vernieuwde Globetrotter Verzekering is volledig afgestemd op de risico’s die reizigers kunnen lopen tijdens hun lange verblijf in het buitenland. Naast het reizen is ook (vrijwilligers)werk en studeren in het buitenland standaard meeverzekerd.

Lees meer...

Reisverzekering Mondial Assistance opnieuw ĎBeste koopí

Amsterdam, 24 januari 2012 - De Budget variant van de Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering is voor het tweede achtereenvolgende jaar verkozen tot ‘Beste Koop’. De doorlopende reisverzekering heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding volgens de Consumentenbond die voorwaarden en prijzen van doorlopende reisverzekeringen met elkaar vergeleek. In totaal zijn er 52 verzekeringen getest. De complete lijst wordt in de consumentengids van februari gepubliceerd.

Lees meer...

Mondial Assistance uitgeroepen tot Beste Reisverzekeraar 2011!

Amsterdam, 11 januari 2012 - Reisverzekeraar en hulpverlener Mondial Assistance is dinsdagavond 10 januari op de Vakantiebeurs uitgeroepen tot de beste reisverzekeraar en ontving hiervoor de Reisrevue Veer. Met een rapportcijfer van 7,91 verkoos de reisbranche Mondial Assistance tot de beste reisverzekeraar van 2011. 

Lees meer...

Mondial Assistance start thuisvaccinaties

Amsterdam, 9 januari 2012 -  Vanaf vandaag kunnen reizigers met een reisverzekering van Mondial Assistance de vaccinaties gewoon thuis laten doen. Reisverzekeraar en alarmcentrale Mondial Assistance introduceert deze thuisservice in samenwerking met Thuisvaccinatie.nl, de grootste aanbieder van reisvaccinaties aan huis. Mondial Assistance geeft medisch advies voor op reis, waaronder inentingsadvies, en streeft ernaar met deze nieuwe dienst meer Nederlanders beter voorbereid op reis te sturen. De kosten van thuisvaccinatie worden vergoed door de meeste zorgverzekeraars en de service is ook in de avonduren en in het weekend beschikbaar.
Lees meer...

Allianz Global Assistance en International Space Transport Association (ISTA) samen in ruimtevaart

Allianz Global Assistance begeleidt ruimtereizigers voor, tijdens en na de ruimtevlucht met speciale ruimtevaartverzekeringen

14 november 2011, Amsterdam - ’s Wereld grootste reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance en brancheorganisatie International Space Transport Association (ISTA) hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Reden hiervoor is de steeds grotere interesse voor ruimtevaarttoerisme en commerciële ruimtevaart. De twee partners zijn van mening dat ruimtereizigers een veilige en comfortabele ruimtevlucht moeten kunnen maken en dat begeleiding van ruimtereizigers  voor, tijdens  en na deze unieke ervaring daaraan bijdraagt. De eerste commerciële ruimtevlucht staat - volgens Virgin Galactic - gepland voor oktober 2012. Met de overeenkomst is de ruimtevaartindustrie voor het eerst verzekerbaar. Verzekeraars en individuele bedrijven kwamen niet eerder verzekeringen overeen. “Brancheorganisatie ISTA heeft als taak om de ruimtevaartindustrie en gebruikers bij elkaar te brengen. Het is voor het eerst dat  reizigers en reisaanbieders zich nu kunnen verzekeren”, zegt directeur-generaal Ronald Heister. In de komende maanden benadert Allianz Global Assistance aanbieders van ruimtevluchten, reisagenten, ruimtetoeristen, wetenschappers en consumentenorganisaties met de nieuwe verzekeringsproducten.
Lees meer...

Innovatieve App van Mondial Assistance in de prijzen

HelpMe app winnaar Gouden Schild

Amsterdam, 23 september 2011 – Donderdagavond 22 september 2011 werden voor de derde keer de Nederlandse Verzekeringsawards uitgereikt. De HelpMe app van Mondial Assistance werd beloond met een Gouden Schild in de categorie E-Business. De vernieuwende smartphone applicatie maakt hulpverlening voor reizigers nog sneller en eenvoudiger toegankelijk. Vorig jaar nam Mondial Assistance al twee Gouden Schilden in ontvangst voor Schadeservice van het jaar (Mondial Assistance Pechhulp) en Schadeproduct van het jaar (Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering).

Lees meer...

Eerste parasolvlucht geland op Schiphol Amsterdam Airport

Alarmcentrale Mondial Assistance repatrieert vakantiegangers uit Spanje en Frankrijk

Amsterdam, 16 augustus 2011 - De eerste parasolvlucht, een soort gipsvlucht in de zomer, van dit vakantieseizoen landde gisteren om 18.15 uur op Schiphol Amsterdam Airport. Initiatiefnemer en wereldwijd hulpverlener Mondial Assistance charterde een Learjet 35A en repatrieerde de onfortuinlijke vakantiegangers vanuit Spanje en Frankrijk.

Lees meer...

Nederlanders voelen zich het minst veilig in TsjechiŽ, Griekenland en ItaliŽ

Onderzoek “Veilig & gezond op reis” onder Nederlanders

Amsterdam, 12 juli 2011 - Bij de start van de zomervakantie - begin juli - is gebleken dat Nederlanders zich in Europa het minst veilig voelen in Tsjechië, Griekenland en Italië. Toch staan de twee laatstgenoemden in de top 10 meest populaire vakantiebestemmingen. De drie landen waar zij zich het meest veilig voelen zijn buurland Duitsland, België en vakantieland nummer 1 Frankrijk.  Bijna iedereen neemt voorzorgsmaatregelen om berovingen en ziekten op vakantie te voorkomen. Dit blijkt uit ons onderzoek "Veilig & gezond op reis".

Lees meer...

Mondial Assistance waarschuwt reizigers voor financiŽle tegenvallers

Buitenlandse medische kosten soms het tienvoudige van Nederlands tarief

Amsterdam, 4 juli 2011 - Met het aanbreken van de zomervakantie waarschuwt hulpverlener en reisverzekeraar Mondial Assistance voor grote financiële risico’s. Reizigers denken vaak dat een reisverzekering overbodig is omdat de zorgverzekering alle medi