Nieuws

Nieuw: dekking eigen risico bij huurauto

Amsterdam, 29 juli 2015 - Het huren van een auto, motor of camper in het buitenland wordt aantrekkelijker gemaakt. Je kunt nu het eigen risico én de borg daarvoor verzekeren bij Allianz Global Assistance. Dat betekent dat je de borg en het eigen risico bij schade terug krijgt. Zo kun je dus altijd onbezorgd rijden tijdens je vakantie.

Lees meer...

Dekking voor contant geld tijdelijk verhoogd bij vakantie naar Griekenland - update 27 juli

Amsterdam, update 27 juli 2015 - Welke invloed de financiële situatie in Griekenland heeft op je vakantie, is lastig te voorspellen. Om goed voorbereid op reis te gaan wordt aangeraden om voldoende contant geld mee te nemen om alle kosten van het verblijf tot terugkeer te dekken. Wij komen verzekerden in Griekenland tegemoet door de dekking voor contant geld tijdelijk te verhogen. Bij reisverzekeringen met dekking voor contant geld, wordt deze met € 750 verhoogd. Reizigers zonder deze dekking zijn verzekerd tot € 750.

Lees meer...

Vulkaanuitbarsting IndonesiŽ, wat is gedekt?

Amsterdam, 10 juli 2015 - In Indonesië is de vulkaan Sinabung uitgebarsten. De berg in het noorden van Sumatra spuwt een dike aswolk uit, tot 8 kilometer hoogte. Als gevolg van deze uitbarsting zijn vier internationale luchthavens bij Yogyakara, Surabaya, Denpasar en Solo gesloten. Ben je op reis in Indonesië of reis je hier binnenkort naartoe, dan heb je wellicht vragen over de reis. In dit lees je wat de reis- en/of annuleringsverzekering dekt.

Lees meer...

Winnares van de actie ĎWin het aankoopbedrag van je fiets terugí blij verrast

Amsterdam, 7 juli 2015 - Rian Spierings is de gelukkige winnares van de actie ‘Win het aankoopbedrag van je fiets terug’. In haar woonplaats Helvoirt kreeg zij haar prijs overhandigd. Zij had voor haar nieuwe Cortina fiets een fietsverzekering afgesloten en was blij verrast toen ze hoorde de prijs gewonnen te hebben. Extra leuk: we hebben deze actie verlengd! De actie loopt tot 30 september 2015.

Lees meer...

Aanhoudende hitte zorgt voor autoproblemen

Amsterdam, 3 juli 2015 - De hittegolf van deze week heeft gezorgd voor meer autoproblemen op de Nederlandse wegen. Alarmcentrale Allianz Global Assistance heeft rond de 30% meer pechmeldingen dan gemiddeld ontvangen. Vooral een hoger stroomgebruik door de airconditioning en accuproblemen waren de boosdoeners. Nu het zaterdag misschien de warmste dag ooit in Nederland wordt, geeft de alarmcentrale enkele tips om autopech te voorkomen.

Lees meer...

Reisadvies TunesiŽ aangescherpt

Amsterdam, 2 juli 2015 - Op dit moment is er in Tunesië een verhoogde dreiging van terroristische aanslagen. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft daarom het actuele reisadvies aangescherpt. Op dit moment worden alle niet noodzakelijke reizen naar Tunesië afgeraden. Heb je een reis geboekt naar Tunesië? Dan heb je wellicht vragen over de reis. In dit bericht zetten we wat informatie op een rij.

Lees meer...

Griekenland en Zuid-Korea, wat is gedekt?

Op dit moment is er in de media veel aandacht voor de financiële situatie in Griekenland en de uitbraak van het MERS-virus in Zuid-Korea. Nu het vakantieseizoen aanbreekt, krijgen wij hier veel vragen over. Waar moet ik rekening mee houden? Wat dekt de reis- en/of annuleringsverzekering? In dit bericht zetten we meer informatie op een rij en lees je welke voorbereidingen je kunt treffen.

Lees meer

Reisverzekering automatisch aan en uit

Amsterdam, 26 mei 2015 - Nederlandse vakantiegangers kunnen vanaf nu besparen op hun reisverzekering. Everystep is de nieuwe, innovatieve reisverzekering die slim gebruik maakt van de smartphone en automatisch in- en uitschakelt als je naar het buitenland gaat.

Lees meer...

Bereikbaarheid Service Team en afdeling Schade op dinsdag 5 mei

Amsterdam, 06 mei 2015 - Op dinsdag 5 mei waren het Service Team en de afdeling Schade niet telefonisch bereikbaar. Vanwege een technisch ongemak hebben wij dit u niet kenbaar kunnen maken. Onze excuses voor het ongemak.

Lees meer...

Aardbeving Nepal, meest gestelde vragen

Amsterdam, 30 april 2015 – Op zaterdag 25 april is Nepal getroffen door een zware aardbeving. Vooral het dichtbevolkte gebied rond de hoofdstad Kathmandu is zwaar getroffen. Op dit moment wordt gewaarschuwd voor naschokken. Reis je binnenkort naar Nepal, dan heb je wellicht vragen over de reis. In dit bericht zetten we de meest gestelde vragen op een rij.

Lees meer...

Onderzoek van Allianz Global Assistance

Nederlandse reiziger actief en financieel slim

Amsterdam, 17 maart 2015 - De gemiddelde Nederlander maakt vooral actieve vakanties en doet dat op een financieel slimme manier. Hij geeft alleen geld uit aan wat nuttig is en zoekt naar goedkopere, alternatieve aanbiedingen. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance onder vakantiegangers uit elf landen. De nieuwe vakantieganger is vooral bekwamer geworden.

Lees meer...

Nimoto-rijders krijgen verzekering voor pech onderweg

Allianz Global Assistance helpt elektrische scooterrijder

Amsterdam, 10 maart 2015 - Reisverzekeraar en alarmcentrale Allianz Global Assistance gaat voor het eerst pechhulp leveren aan elektrische scooterrijders. Het gaat om hulp voor mensen met een elektrische scooter van het merk Nimoto. Zij krijgen bij aanschaf van een nieuwe scooter kosteloos een ‘Nimoto goed op weg-pas’. Daarmee hebben ze recht op hulp onderweg.

Lees meer...

Allianz Global Assistance biedt fietsverzekering met doorfietsgarantie

Amsterdam, 2 maart 2015 - Nu er steeds meer verschillende soorten fietsen in Nederland op de markt komen, introduceert Allianz Global Assistance een fietsverzekering met doorfietsgarantie. Deze verzekering is er niet alleen voor nieuwe en gebruikte fietsen, maar ook voor alle soorten fietsen die er zijn; van e-bikes tot stadsfietsen. Daarnaast kent de verzekering een doorfietsgarantie, zodat mensen kunnen blijven fietsen, ook als de fiets in reparatie gaat.

Lees meer...

Skibewijs maakt skiŽr bewust

Een derde van wintersporters kent pisteregels niet

Amsterdam, 16 februari 2015 - Bijna een derde van de wintersporters is niet bekend met de basisregels die op de skipiste worden gehanteerd. Dat blijkt uit online-onderzoek onder meer dan 100.000 Nederlanders. Hierdoor wordt het risico op ongelukken vergroot. Allianz Global Assistance probeert de bewustwording van deze regels te vergroten met een campagne, waarmee wintersporters interactief de basisregels kunnen leren.

Lees meer...

Backpacker verandert in flashpacker

Amsterdam, 5 februari 2015 - Backpacken is populair. Het zijn echter niet alleen budget bewuste jongeren die met de rugzak naar landen als Australië, Thailand en Indonesië reizen. Ook mensen die meer te besteden hebben gaan backpacken. De 'ouderwetse' backpacker, herkenbaar door een praktische rugzak en volledig geïsoleerd van de thuisomgeving, is veranderd in een avonturier die volledig vertrouwt op internet en digitale apparatuur, ofwel de flashpacker. Het advies is dan ook om vooraf goed te controleren of alle digitale apparatuur op de reisverzekering is gedekt.

Lees meer...

Veel autoproblemen in de winter te voorkomen

Amsterdam, 30 januari 2015 - Door de winterse buien en vorst van de afgelopen dagen stromen de telefoontjes weer binnen bij de alarmcentrale van Allianz Global Assistance met de bekende autoproblemen. Niet-werkende accu’s vormen het grootste probleem, maar als de winter echt toeslaat zitten ook ruitenwissers vaak vastgevroren of zit de sproeimond van de ruitensproeier dicht. Op een derde plaats staat het vastraken met de auto in de sneeuw.

Lees meer...

Goed verzekerd op wintersport vakantie

Amsterdam, 9 januari 2014 – Ga je dit seizoen op wintersportvakantie? Dan is het belangrijk om goed voorbereid en goed verzekerd op reis te gaan. Helemaal als je van plan bent om off piste te gaan skiën of snowboarden. Allianz Global Assistance raadt een aantal belangrijke dekkingen aan om te kunnen genieten van een onbezorgde wintersport vakantie.

Lees meer...

Eerste wintersporters terug met gipsvlucht

Amsterdam, 27 december 2014 - Op Rotterdam The Hague Airport is zaterdag 27 december de eerste gipsvlucht uit Oostenrijk geland. Het gaat om elf geblesseerde wintersporters en zes begeleiders. Alarmcentrale Allianz Global Assistance haalt twee geblesseerde patiënten terug naar Nederland met kniebandletsel en een beenfractuur. De sneeuwcondities waren niet optimaal, omdat de pistes nog onvoldoende waren besneeuwd. Veel wintersporters struikelen hierdoor eerder met soms een blessure als gevolg.

Lees meer... 

Chikungunya mug in Caribisch gebied

Amsterdam, 23 december 2014 - Sinds enkele maanden is de Chikungunya mug aanwezig in het Caribisch gebied. Reis je hier binnenkort naartoe, dan kan de reis gewoon doorgaan. Wel is het goed om beschermende kleding te dragen.

Lees meer... 

Ken jij alle pisteregels? Haal je Skibewijs en maak kans op een wintersportvakantie

Amsterdam, 18 december 2014 - Jaarlijks krijgen duizenden Nederlanders tijdens hun wintersportvakantie een ongeluk op de skipiste. Een deel van die ongevallen ontstaat omdat skiërs de pisteregels niet precies kennen. Daarom introduceert Allianz Global Assistance het Skibewijs. Een online test waarin je jouw wintersportkennis kunt toetsen. Je maakt bovendien kans op een wintersport vakantie voor twee personen!

Lees meer...

Ga je op wintersport vakantie? Sluit wintersportdekking af!

Amsterdam, 25 november 2014 - Het wintersportseizoen is weer begonnen. Ga jij dit seizoen op wintersportvakantie? Dan is het belangrijk om je verzekering goed te checken. Wij raden je aan om een aantal extra dekkingen af te sluiten. Zo weet je zeker dat je onbezorgd op reis gaat en optimaal kunt genieten.

Lees meer...

Pestepidemie in Madagaskar

Amsterdam, 23 november 2014 - Op 21 november 2014 maakte de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) bekend dat er een pestepidemie is uitgebroken in Madagaskar. Op dit moment gelden er geen reisbeperkingen. Wel is het goed om de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten te houden. Daar vind je actuele reisadviezen en veiligheidsinformatie over landen.

Lees meer...

Wintertips voor de auto

Amsterdam, 20 november 2014 - De winters in Nederland worden steeds strenger. Gladde wegen, sneeuwbuien en vorst zijn niet de meest ideale omstandigheden om met de auto op pad te gaan. Een goede voorbereiding is dan erg belangrijk. Allianz Global Assistance geeft een aantal tips, zodat je deze winter niet voor verrassingen komt te staan.

Lees meer...

Reizen naar Turkije? Nieuwe regels geldigheid reisdocumenten

Amsterdam, 18 november 2014 - Per 1 januari 2015 wordt de Turkse regelgeving voor de geldigheidsduur van reisdocumenten aangepast. Nederlandse vakantiegangers die naar Turkije reizen moeten in bezit zijn van een paspoort of ID-kaart die bij aankomst in Turkije nog minimaal 60 dagen geldig is.

Lees meer...

ANWB wegenwacht in uitzending Kassa

Amsterdam, 14 oktober 2014 - Het consumentenprogramma Kassa heeft in de uitzending van 4 oktober een aantal pechhulp aanbieders onder de loep genomen. Aanleiding was de tariefverhoging voor Wegenwacht service, die de ANWB enkele maanden geleden heeft aangekondigd. In de uitzending werden diverse pechhulp verzekeringen vergeleken. De Pechhulp van Allianz Global Assistance kwam als beste alternatief en goedkoopste uit de bus.

Lees meer...

Budget proof accommodaties

Alternatieve oplossingen voor goedkoper verblijf

Amsterdam, 10 oktober 2014 - Bij het boeken van een vakantie zijn de kosten voor de accommodatie vaak het hoogst. Verschillende én goedkopere alternatieven zijn beschikbaar die niet als eerste bij mensen opkomen bij het boeken van een reis. Met de herfstvakantie in aantocht zet reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance de mogelijkheden en  trends op het gebied van low cost accommodaties nog even uiteen.

Lees meer...

Ebola, wel of niet op reis?

Amsterdam, 23 september 2014 - Sinds februari 2014 is er sprake van een Ebola-uitbraak in diverse landen in Afrika. Het actuele advies van het ministerie van Buitenlandse Zaken is om niet te reizen naar de landen Guinee, Liberia en Sierra Leone. Reist u binnenkort naar één van de landen waar het Ebolavirus voorkomt, dan heeft dit wellicht invloed op de reis. Hieronder zetten we wat feiten en informatie op een rij.

Lees meer...

Zomerdrukte op de alarmcentrale van Allianz Global Assistance

Amsterdam, 28 augustus 2014 - De zomervakantie loopt op zijn einde en dit betekent dat de drukte op de alarmcentrale weer afneemt. In het oog sprong dat er deze zomer geen opvallende meldingen zijn binnengekomen op de alarmcentrale, doordat Nederlanders goed voorbereid op vakantie zijn vertrokkken. In totaal hebben wij gemiddeld 18,5 duizend telefoontjes per week beantwoord.

Lees meer...

Automobilisten onderschatten het gevaar van afleiding achter het stuur

Amsterdam, 31 juli 2014 - Op zaterdag 2 en 9 augustus is bijna heel Europa onderweg van en naar de vakantiebestemming. Tijdens de zwarte zaterdagen veroorzaken vermoeidheid en slecht rijgedrag veel ongevallen. Automobilisten onderschatten echter het gevaar van afleiding tijdens het rijden. Met behulp van onderzoek uitgevoerd door het Allianz Centrum voor Technologie, heeft Allianz Global Assistance het meest gevaarlijke rijgedrag geanalyseerd.

Lees meer...

Nederlanders zoeken massaal online naar reisgenoot

Amsterdam, 10 juli 2014 - Nederlanders gebruiken reisforums voor hun zoektocht naar een veilige reisgenoot. Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek dat reisverzekeraar Allianz Global Assistance heeft gedaan naar de onderwerpen waar over gepraat wordt op reisforums. Ook kamperen en vrijwilligerswerk zijn veel voorkomende thema’s waar reizigers online over praten.

Lees meer...

Veilige vakantie begint thuis

Amsterdam, 3 juli 2014 - De zomervakantie komt voor veel Nederlanders dichterbij en daarmee ook de mogelijkheid om er even tussenuit te gaan. Bij terugkomst thuis kan een lekkende kraan, een huis in vervallen staat of de gevolgen van een inbraak de vakantiepret al snel bederven. Om dit te voorkomen geeft reisverzekeraar en alarmcentrale Allianz Global Assistance tips om het huis veilig achter te laten voor vertrek.

Lees meer...

Wat dekt de reis- of annuleringsverzekering?

Aardbeving, onrust, demonstraties, tsunami of overstromingen
In de media wordt veel aandacht besteed aan gebieden waar onrust heerst of die zijn getroffen door bijvoorbeeld een overstroming of aardbeving. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft ook reisadviezen voor deze getroffen gebieden. Misschien is het voor u onduidelijk wat onder de reis- en annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance valt. Daarom hebben we hieronder algemene informatie en een lijst met meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.

Lees meer

Allianz Global Assistance lanceert samen met FietsNED een fietsverzekering met volwaardige pechhulp

Amsterdam, 26 juni 2014 - Nederland staat bekend als fietsland. Vooral de populariteit van de elektrische fiets blijft toenemen. In het afgelopen jaar is de verkoop van elektrische fietsen toegenomen met maar liefst 17%. Daarnaast worden de moderne fietsen steeds geavanceerder. Waar vroeger bij pech onderweg vaak zelf reparaties konden worden uitgevoerd is dit nu met alle technische snufjes niet meer mogelijk. Allianz Globlal Assistance heeft daarom in samenwerking met FietsNED een unieke fietsverzekering ontwikkeld inclusief volwaardige pechhulp.

Lees meer...

Braziliaans ziekenhuis peperduur voor Oranjefan

Amsterdam, 5 juni 2014 - Op 12 juni start het WK 2014 in Brazilië. Meer dan 600.000 buitenlandse voetbalfans worden verwacht. Nederlandse voetbalfans die onvoorbereid naar Brazilië gaan, lopen het risico met hoge ziekenhuis-kosten te worden opgezadeld. De medische diensten in het land zijn erg duur en doktoren gaan vaak pas aan de slag als er geld is overgemaakt. Daarvoor waarschuwt reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance.

Lees meer...

Biketeam Amsterdamse Rode Kruis wordt werkelijkheid dankzij sponsoring Allianz Global Assistance

Amsterdam, 22 mei 2014 - Allianz Global Assistance doneert vijf fietsen aan het Amsterdamse Rode Kruis. Met deze fietsen wordt de lang gekoesterde wens van het Rode Kruis, een Amsterdams Biketeam, werkelijkheid. De hulpverleners te fiets zijn nu per direct inzetbaar om snel in actie te komen in Amsterdam.

Lees meer...

Reisverzekeraar Allianz Global Assistance houdt van duidelijke taal

Voorwaarden helderder omschreven na toets van consumenten
Amsterdam, 1 mei 2014 - Reisverzekeraar Allianz Global Assistance heeft zijn voorwaarden in begrijpelijker taal herschreven en voorzien van een nieuw design. Ingewikkelde juridische formuleringen zijn zoveel mogelijk vermeden en zinnen zijn ingekort. Uiteindelijk zijn 13 documenten van de populairste verzekeringen gewijzigd met als resultaat een nog duidelijker voorwaardenpakket vanaf 1 mei.
Lees meer...

Hepatitis A komt ook voor in Europese landen

Vaccinaties ook van belang tijdens reizen in Europa
Amsterdam, 24 april 2014 - Tijdens de Europese Vaccinatieweek, van zaterdag 26 april tot en met zaterdag 3 mei, wordt weer aandacht gevraagd voor het belang van inentingen. Wie denkt dat hij of zij zich alleen voor verre reizen moet inenten, heeft het mis. Ook binnen Europa en aan de grenzen van het continent is het verstandig je te laten inenten. Alarmcentrale en reisverzekeraar Allianz Global Assistance adviseert reizigers zich te verdiepen in mogelijke ziektes om de kans op een onbezorgde en gezonde vakantie te vergroten.
Lees meer...

Nieuwe voorwaarden zonder kleine lettertjes

Amsterdam, 27 maart 2014 - Al jaren is Allianz Global Assistance bezig om zo duidelijk mogelijk te communiceren. Onze nieuwe voorwaarden schrijven we daarom voortaan in een meer begrijpelijke taal. Ingewikkelde juridische formuleringen proberen we te vermijden. Voor onze meest populaire verzekeringen zijn alle polisvoorwaarden inmiddels geheel herschreven en voorzien van een nieuw design. Geen kleine lettertjes meer dus. Met als resultaat een nog duidelijker voorwaardenpakket per 1 mei. Hieronder vertellen we je meer en lees je wat dit voor je betekent.
Lees meer...

Belangrijke tips om onbezorgd de Winterspelen in Sotsji bij te wonen

Amsterdam, 6 februari 2014 - Morgen gaan de Olympische Winterspelen in het Russische Sotsji van start. Reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance geeft daarom belangrijke en praktische tips om onbezorgd de Winterspelen bij te wonen.

Lees meer...

Allianz Global Assistance wint de Veer voor beste reisverzekeraar

Amsterdam, 15 januari 2014 - Reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance is op de Vakantiebeurs in Utrecht verkozen tot winnaar van de Veer voor beste reisverzekeraar van Nederland. De prestigieuze prijs werd op de vakdag van de beurs uitgereikt.

Lees meer...

Accuproblemen meest voorkomende klacht bij winterpech

Allianz Global Assistance geeft belangrijke tips in de aanloop naar een strenge winter

Amsterdam, 23 december 2013 - De kerstvakantie is weer begonnen, een periode waarin velen op wintersportvakantie gaan. Naar verwachting reizen er dit seizoen zo’n 950.000 mensen naar de sneeuw af. Daarnaast belooft het een zeer strenge winter te worden. Reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance geeft belangrijke tips om niet voor verrassingen te staan en de winter veilig door te komen.

Lees meer...

Allianz Global Assistance ontvangt opnieuw Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Amsterdam, 20 december 2013 - Reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance is opnieuw geslaagd voor het keurmerkcertificaat Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Alle verzekeraars die in het bezit zijn van het keurmerk worden om het jaar getoetst om te zien of zij nog aan alle gestelde normen voldoen. Bij goedkeuring wordt het keurmerk verlengd.

Lees meer...

FinanciŽle tegenvaller door medische kosten in het buitenland

Bezoek spoedeisende hulp Miami kost € 53.000

Amsterdam, 12 December 2013 - Nederland verdiept zich momenteel, in de aanloop naar de overstapperiode, weer in zijn zorgverzekering. In dat kader waarschuwt reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance goed op te letten welke voorwaarden gelden bij de aanvullende verzekering medische kosten buitenland. Met een goede zorgverzekering worden kleine gezondheidsproblemen tijdens een vakantie in het buitenland doorgaans wel gedekt. Hierdoor gaan mensen er vaak vanuit dat ze voor alle gezondheidsproblemen goed verzekerd zijn. Dit is niet altijd het geval. Allianz Global Assistance krijgt hier regelmatig mee te maken en legt uit waarom mensen in het buitenland vaak financiële tegenvallers te verwerken krijgen.

Lees meer...

Vacansoleil Camping Holidays start samenwerking met Allianz Global Assistance

Amsterdam, 9 december 2013 - Vacansoleil Camping Holidays, Europees marktleider in campingvakanties, is een samenwerking gestart met reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance. Vanaf vandaag verzorgen zij de reis- en annuleringsverzekering voor de klanten van Vacansoleil. Allianz Global Assistance is internationaal marktleider in hulpverlening en reisverzekeringen.

Lees meer...

Over op IBAN

Amsterdam, 2 december 2013 - Door de invoering van de Europese gezamenlijke betaalmarkt (SEPA) krijgen alle Nederlanders binnenkort een langer internationaal rekeningnummer. Dit nieuwe rekeningnummer wordt IBAN genoemd. Allianz Global Assistance werkt vanaf 1 december 2013 met IBAN als rekeningnummer. Zelf hoef je hiervoor niets te doen, wij zorgen ervoor dat je rekeningnummer bij Allianz Global Assistance automatisch wordt overgezet. Ben je benieuwd wat IBAN precies inhoudt?
Klik hier voor meer informatie.

Allianz Global Assistance helpt gewonden jeepongeval Zambia

Amsterdam, 23 oktober 2013 - Op vrijdag 18 oktober heeft een jeepongeval plaatsgevonden in het nationaal park op de grens van Zimbabwe met Zambia. Deze melding kwam binnen bij coördinerend alarmcentrale Allianz Global Assistance en de hulpverlening is direct gestart vanuit Nederland. Het ongeval vond plaats tijdens een safaritocht waar een groep van tien Nederlanders aan deelnam. Vanuit de alarmcentrale in Amsterdam heeft een team hulpverleners de betrokken personen ondersteund.
Lees meer...

Hoe voorkom je wagenziekte?

Allianz Global Assistance geeft tips bij start herfstvakantie

Amsterdam, 14 oktober 2013 - De herfstvakantie is gestart en dat betekent dat veel gezinnen er weer op uittrekken. Sommige gaan met de auto zelfs de grens over om vakantie te vieren. Helaas komt het nog vaak voor dat mensen tijdens de rit last krijgen van wagenziekte. Vooral bij kinderen in de leeftijd van 3-12 jaar oud komt het dikwijls voor dat ze erg misselijk zijn gedurende een lange reis.

Lees meer...

Veelgestelde vragen faillissement Oad

Amsterdam, 26 september 2013 - Door het faillissement van Oad groep is het misschien onduidelijk wat dit betekent voor uw geboekte reis, uw afgesloten verzekering of ingediende schade. Daarom hebben we een lijst met meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.

Lees meer...

Gestrande reizigers Zanzibar terug in Nederland

Amsterdam, 28 augustus 2013 - De Nederlanders, die waren getroffen door een brand van hun resort op het eiland Zanzibar, zijn vandaag teruggekomen. De betrokken reisverzekeraars hebben hiervoor speciaal een vliegtuig gecharterd. Het toestel is met 64 reizigers rond 16:15 uur aangekomen op vliegveld Schiphol. De overgebleven 8 reizigers zullen hun reis op Zanzibar vervolgen.  

Lees meer...

Update Nederlanders in Zanzibar

Amsterdam, 27 augustus 2013 - Door de betrokken reisverzekeraars is een vliegtuig gecharterd dat de Nederlanders uit Zanzibar gaat ophalen. Een verpleegkundige van coordinerend alarmcentrale Allianz Global Assistance en een afgevaardigde van Tui reizen mee in het vliegtuig om reizigers bij te staan bij hun terugreis en de behoefte aan eventuele verdere hulp te inventariseren. Een kleine groep reizigers heeft aangegeven niet terug te willen keren maar hun reis te willen vervolgen.
Een team hulpverleners ondersteunt de reizigers vanuit  de alarmcentrale in Amsterdam en legt contact met de familie van de betrokken personen.

Lees meer...

Nederlanders ongedeerd na brand resort Zanzibar

Amsterdam, 26 augustus 2013 - Vandaag brak er een hevige brand uit in een resort in Zanzibar. Op dat moment verbleven er 72 Nederlandse toeristen. Allianz Global Assistance heeft als coördinerend alarmcentrale de situatie op de locatie en de hulpvraag in kaart gebracht. Op een lichte verwonding na zijn alle Nederlanders ongedeerd.

Lees meer...

Egypte: wat dekt de reis- of annuleringsverzekering?

Noodtoestand uitgeroepen in Egypte

Amsterdam, 16 augustus 2013 - Afgelopen woensdag, 14 augustus 2013, is de noodtoestand uitgeroepen in Egypte. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft reisadviezen voor getroffen gebieden. Misschien is het voor u onduidelijk wat onder de reis- en annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance valt. Daarom hebben we hieronder algemene informatie en een lijst met meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet. 

Lees meer...

Twitter: Het geheime wapen van de moderne reiziger

#HELPME – Allianz Global Assistance voert eerste onderzoek Twitter-gebruik bij reizen uit

Amsterdam 27 juni 2013 - Internationale marktleider in  reisverzekeringen en hulpverlening  Allianz Global Assistance presenteert het allereerste Twitter-onderzoek voor reizen onder de naam #HELPME. Uit dit onderzoek blijkt dat veruit de meeste Twitter-hulpverzoeken (65%) gaan over het plannen van een reis en toeristische activiteiten die men tijdens de reis wil ondernemen. 38% van de twitteraars vertrouwt daarbij op het eigen netwerk bij de keuze van een bestemming. 26% gebruikt Twitter als hulp bij de logistiek van hun reisplannen, zoals het kiezen van het hotel en het berekenen van de reiskosten. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 tweets verzameld.

Lees meer...

Nederlanders kunnen op vakantie niet zonder internet

Amsterdam, 13 juni 2013 – Social travel is de nieuwe vakantietrend. Niet alleen tijdens het vakantieverblijf is een internetverbinding belangrijk om te kunnen blijven e-mailen en facebooken, ook bij het boeken van de vakantie speelt internet (vaak op de website van de reisorganisatie) een reis naar het buitenland en referenties worden vooraf steeds vaker online geraadpleegd (42%). Net zoveel Nederlanders vraagt familie en vrienden om advies. Toch bezoekt 16% van deze online ondervraagden nog het traditionele reisbureau om een reis te boeken. Dit blijkt uit een online onderzoek in opdracht van reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance onder 1000 respondenten naar houding en gedrag van Nederlanders voor en tijdens de vakantie.

Lees meer...

Globe Reisburo introduceert verzekering pretparkbezoek

Amsterdam, 7 juni 2013 - Een pretpark bezoeken met het hele gezin is een flinke onderneming en kan voor de nodige stress zorgen. Kinderen die uit enthousiasme hun eigen weg zoeken in het park en zoekraken, het verliezen van tassen of een vergeten kinderwagen zijn aan de orde van de dag. Speciaal voor deze korte trips heeft Globe Reisburo in samenwerking met Allianz Global Assistance een verzekering op maat ontwikkeld: De Ideale Familieverzekering. De premie staat vast op 27,50 euro per gezin voor een maximale reisduur van 7 dagen. De verzekering is vanaf vandaag af te sluiten bij alle Globe Reisburos.

Lees meer...

Reisverzekering bij wisselen buitenlands geld

Allianz Global Assistance breidt samenwerking met GWK Travelex uit
Amsterdam, 28 mei 2013 - Met de zomervakantie voor de deur neemt de drukte bij geldwisselkantoren toe. Reizigers kunnen nu naast het wisselen van buitenlands geld ook bij GWK Travelex terecht voor een complete en transparante reisverzekering. Deze reisverzekeringen worden mogelijk gemaakt door reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance. Hiermee breiden beide partijen hun samenwerking uit. Met de dienst Geld Service hebben reizigers al de mogelijkheid om op bestemming geld op te nemen als ze geen toegang hebben tot hun geld. De nieuwe GWK Travelex verzekeringen zijn vanaf 1 juni aanstaande af te sluiten.

Lees meer...

5-sterren voor Doorlopende Reisverzekering

Amsterdam, 10 mei 2013 - De Premium-variant van onze Doorlopende Reisverzekering heeft in het meest recente MoneyView onderzoek 'Reisverzekeringen' een 5-sterren ProductRating op kwaliteit behaald. Voor de ProductRating ‘Kwaliteit’ zijn in totaal 52 doorlopende reisverzekeringen onderzocht op voorwaarden en flexibiliteit.

Lees meer...

Allianz Global Assistance coŲrdineert hulpverlening bij calamiteiten

Amsterdam, 30 maart 2013 – Allianz Global Assistance coördineert vanaf 1 april een jaar lang de hulpverlening aan Nederlandse reizigers bij calamiteiten in het buitenland. Zij neemt deze rol over van de ANWB. Het calamiteitenprotocol treedt in werking als er bij een calamiteit in het buitenland acht of meer Nederlanders betrokken zijn. Elk jaar krijgt op 1 april één van de vier grote alarmcentrales de functie van eerste aanspreekpunt bij calamiteiten in het buitenland. Naast Allianz Global Assistance en de ANWB zijn dat ook SOS International en Eurocross Assistance.

Lees meer...

Uitgebreid Paasdiner voor Huis van Onbehuisden

Amsterdam, 27 maart 2013 - Op dinsdag 26 maart organiseerden vrijwilligers van Allianz Global Assistance een Paasdiner als verrassing voor ruim honderd passanten, bewoners en begeleiders van het Huis voor Onbehuisden (HvO) aan de Poeldijkstraat in Amsterdam. Het diner werd bereid en geserveerd door onze eigen collega's.

Lees meer...

D-reizen introduceert D-zeker. Flexibele vakantieverzekeringen op maat.

Amsterdam, 8 februari 2013 - Vanaf vandaag verkoopt D-reizen een uniek assortiment vakantieverzekeringen, onder de naam D-zeker. In samenwerking met reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance biedt de reisbureauketen flexibele verzekeringen op maat die garant staan voor hoogstaande dienstverlening en wereldwijde hulpverlening.

Lees meer...

App informeert bij onrust, dreiging of gevaar in land van bestemming

SMS Assistant en nieuwe look voor Allianz Global Assistance HelpMe app

Amsterdam, 4 januari 2013 - De in 2010 geïntroduceerde HelpMe app van Allianz Global Assistance (voorheen Mondial Assistance) krijgt een upgrade. De belangrijkste toevoeging is de SMS Assistant, een SMS en e-mail alert service die reizigers op de hoogte houdt van veranderende situaties in het land van bestemming. Bij dreigend gevaar, bijvoorbeeld politieke onrust of een tsunami informeert SMS Assistant de reiziger per SMS (en e-mail). SMS Assistant is beschikbaar voor iedereen, dus ook voor wie geen verzekering heeft bij Allianz Global Assistance. De app is ook aangepast aan de nieuwe visual identity van Allianz Global Assistance en is vanaf vandaag beschikbaar voor iPhone en Android smartphones.

Lees meer...

Eerste gipsvlucht vandaag op Rotterdam The Hague Airport

Allianz Global Assistance haalt vier onfortuinlijke wintersporters terug

Amsterdam, 28 december 2012 - De eerste gipsvlucht landt naar verwachting om 12.10 uur op Rotterdam The Hague Airport. Alarmcentrale Allianz Global Assistance haalt vier geblesseerde patiënten terug naar Nederland. Drie van hen hebben een beenfractuur (scheenbeen) en de vierde een verdraaide knie. Het gaat in totaal om elf Nederlanders die in Oostenrijk wintersportvakantie aan het vieren waren.

Lees meer...

Mondial Assistance wordt Allianz Global Assistance

Wereldberoemde merknaam geeft slagkracht
Amsterdam, 10 december 2012 - Hulpverlener en reisverzekeraar Mondial Assistance heet vanaf 10 december 2012 Allianz Global Assistance. Met de naamsverandering wordt de strategie van het moederbedrijf gevolgd om alle bedrijven in de groep onder dezelfde merknaam te scharen en zo zijn positie wereldwijd te versterken. Allianz Global Assistance richt zich binnen de Nederlandse markt op het bieden van hoge kwaliteit diensten in reisverzekeringen en hulpverlening. De nieuwe merknaam geeft een nog grotere slagkracht om te innoveren en nieuwe producten en services te bieden.

Lees meer...

Mondial Assistance haalt geld op voor het Rode Kruis

Amsterdam, 9 november 2012 - Mondial Assistance heeft 5500 euro opgehaald voor de vakantieweken van het Rode Kruis Amsterdam. De vakanties vinden plaats in de zomer en zijn speciaal voor gezinnen die op of onder de armoedegrens leven. Het geld werd opgehaald met het tevredenheidonderzoek onder de medewerkers van de reisverzekeraar en hulpverlener. Voor elk ingevuld formulier ging 25 euro naar de vakantieweken van het Rode Kruis Amsterdam.

Lees meer...

Belangrijke tips voor EK-reizigers

Amsterdam, 5 juni 2012 - Met het EK-voetbal in de Oekraïne en Polen in aantocht tipt Mondial Assistance reizigers met alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om veilig van het voetbaltoernooi te kunnen genieten. De alarmcentrale en reisverzekeraar richt zich hiermee vooral preventief op eventuele gezondheidsrisico’s en andere ongemakken die reizigers in de beide landen kunnen tegenkomen. Gestrande reizigers met de auto kunnen ook op hulp rekenen van de alarmcentrale. Iedereen die regulier recht heeft op hulpverlening in Europa door Mondial Assistance, bij pech of een ongeval, wordt in beide landen geholpen.

Lees meer...

Nieuwe zakenreisverzekering past als een maatpak

Mondial Assistance biedt flexibiliteit voor zakelijke reiziger

Amsterdam, 1 mei 2012 - Onderzoek wijst uit dat flexibiliteit, zekerheid en gemak bij aanvraag de belangrijkste factoren zijn bij het afsluiten van een zakenreisverzekering*. De verzekering moet als een maatpak zijn samen te stellen. Daarom introduceert Mondial Assistance vanaf 1 mei de vernieuwde zakenreisreisverzekeringen met een flexibele opbouw en meer keuzemogelijkheden.

Lees meer...

Leeftijdsonderscheid bij ongevallendekking geschrapt

Amsterdam, 12 april 2012 - Mondial Assistance maakt geen leeftijdsonderscheid meer voor jongeren en ouderen op de ongevallendekking van de reisverzekering. In de huidige voorwaarden staan de verschillende leeftijdscategorieën nog wel vermeld. Bij schadeafhandeling zal het onderscheid op basis van leeftijd niet meer worden toegepast. De eenmalige uitkering bij blijvend letsel en/of overlijden is daardoor voor alle verzekerden gelijk.

Lees meer...

Focus op de klant beloond

Mondial Assistance krijgt Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Amsterdam, 5 april 2012
- Mondial Assistance heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ontvangen. Het is de eerste verzekeraar in Nederland die het keurmerk heeft behaald en zijn beoordeeld volgens de strengere normen die sinds 1 januari van dit jaar gelden. Dit onafhankelijke kwaliteitskeurmerk toont aan dat de reisverzekeraar en hulpverlener goede service biedt en dat klanten verzekerd zijn van een constante kwaliteit van dienstverlening en klantgerichtheid.

Lees meer...

Mondial Assistance vernieuwt HelpMe app

Upgrade vanaf 16 maart beschikbaar
Amsterdam, 16 maart 2012
- De in 2010 geïntroduceerde HelpMe app van Mondial Assistance krijgt een upgrade. De app heeft een nieuw design met een verbeterde gebruiksvriendelijkheid. Ook is het mogelijk om sneller een melding te doen in geval van nood. De HelpMe app is ontwikkeld om de hulpverlening voor reizigers nog sneller en eenvoudiger toegankelijk te maken en is gratis beschikbaar voor iedereen met Pechhulp of een Reisverzekering van Mondial Assistance. De update voor de app is vanaf vandaag beschikbaar voor iPhone en Android smartphones.

Lees meer...

Losse reisonderdelen doorlopend verzekerd

Mondial Assistance biedt dekking 'Samengestelde reis' bij Doorlopende Annuleringsverzekering

Amsterdam, 15 maart 2012 - Het reisgedrag van de consumenten is de afgelopen jaren zo veranderd dat zij een vlucht, hotel en autohuur vaker los van elkaar boeken. Deze manier van vakantie boeken heeft de afgelopen jaren een significante groei doorgemaakt. Maar wat gebeurt er als een van de onderdelen uitvalt? Vanaf vandaag is het bij Mondial Assistance mogelijk de dekking ‘samengestelde reis' aan de doorlopende annuleringsverzekering toe te voegen.

Lees meer...

Verzekeraar zet in op duidelijke taal

Mondial Assistance transparanter met heldere voorwaarden

Amsterdam, 8 maart 2012 - Mondial Assistance introduceert nieuwe heldere voorwaarden. De reisverzekeraar en hulpverlener ontdoet de tekst van ingewikkelde juridische formuleringen en schrijft in een meer begrijpelijke taal. Daarnaast zijn de voorwaarden toegankelijker en klantgerichter door onder meer de toevoeging van een wegwijzer. De nieuwe voorwaarden zijn als eerste ingevoerd bij de vernieuwde Globetrotter Verzekering.

Lees meer...

Globetrotters niet goed verzekerd met standaard reisverzekering

Mondial Assistance vernieuwt Globetrotter Verzekering

Amsterdam, 6 maart 2012 - Voor wereldreizigers en mensen die langere tijd studeren of werken in het buitenland is een standaard reisverzekering niet voldoende. Vaak bieden doorlopende reisverzekeringen een lagere dekking en sluiten werk of studie zelfs uit. Ook kunnen basisverzekeringen in enkele gevallen niet worden aangehouden bij een langer verblijf in het buitenland. De vernieuwde Globetrotter Verzekering is volledig afgestemd op de risico’s die reizigers kunnen lopen tijdens hun lange verblijf in het buitenland. Naast het reizen is ook (vrijwilligers)werk en studeren in het buitenland standaard meeverzekerd.

Lees meer...

Reisverzekering Mondial Assistance opnieuw ĎBeste koopí

Amsterdam, 24 januari 2012 - De Budget variant van de Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering is voor het tweede achtereenvolgende jaar verkozen tot ‘Beste Koop’. De doorlopende reisverzekering heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding volgens de Consumentenbond die voorwaarden en prijzen van doorlopende reisverzekeringen met elkaar vergeleek. In totaal zijn er 52 verzekeringen getest. De complete lijst wordt in de consumentengids van februari gepubliceerd.

Lees meer...

Mondial Assistance uitgeroepen tot Beste Reisverzekeraar 2011!

Amsterdam, 11 januari 2012 - Reisverzekeraar en hulpverlener Mondial Assistance is dinsdagavond 10 januari op de Vakantiebeurs uitgeroepen tot de beste reisverzekeraar en ontving hiervoor de Reisrevue Veer. Met een rapportcijfer van 7,91 verkoos de reisbranche Mondial Assistance tot de beste reisverzekeraar van 2011. 

Lees meer...

Mondial Assistance start thuisvaccinaties

Amsterdam, 9 januari 2012 -  Vanaf vandaag kunnen reizigers met een reisverzekering van Mondial Assistance de vaccinaties gewoon thuis laten doen. Reisverzekeraar en alarmcentrale Mondial Assistance introduceert deze thuisservice in samenwerking met Thuisvaccinatie.nl, de grootste aanbieder van reisvaccinaties aan huis. Mondial Assistance geeft medisch advies voor op reis, waaronder inentingsadvies, en streeft ernaar met deze nieuwe dienst meer Nederlanders beter voorbereid op reis te sturen. De kosten van thuisvaccinatie worden vergoed door de meeste zorgverzekeraars en de service is ook in de avonduren en in het weekend beschikbaar.

Lees meer...

Allianz Global Assistance en International Space Transport Association (ISTA) samen in ruimtevaart

Allianz Global Assistance begeleidt ruimtereizigers voor, tijdens en na de ruimtevlucht met speciale ruimtevaartverzekeringen

14 november 2011, Amsterdam - ’s Wereld grootste reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance en brancheorganisatie International Space Transport Association (ISTA) hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Reden hiervoor is de steeds grotere interesse voor ruimtevaarttoerisme en commerciële ruimtevaart. De twee partners zijn van mening dat ruimtereizigers een veilige en comfortabele ruimtevlucht moeten kunnen maken en dat begeleiding van ruimtereizigers  voor, tijdens  en na deze unieke ervaring daaraan bijdraagt. De eerste commerciële ruimtevlucht staat - volgens Virgin Galactic - gepland voor oktober 2012. Met de overeenkomst is de ruimtevaartindustrie voor het eerst verzekerbaar. Verzekeraars en individuele bedrijven kwamen niet eerder verzekeringen overeen. “Brancheorganisatie ISTA heeft als taak om de ruimtevaartindustrie en gebruikers bij elkaar te brengen. Het is voor het eerst dat  reizigers en reisaanbieders zich nu kunnen verzekeren”, zegt directeur-generaal Ronald Heister. In de komende maanden benadert Allianz Global Assistance aanbieders van ruimtevluchten, reisagenten, ruimtetoeristen, wetenschappers en consumentenorganisaties met de nieuwe verzekeringsproducten.

Lees meer...

Innovatieve App van Mondial Assistance in de prijzen

HelpMe app winnaar Gouden Schild

Amsterdam, 23 september 2011 – Donderdagavond 22 september 2011 werden voor de derde keer de Nederlandse Verzekeringsawards uitgereikt. De HelpMe app van Mondial Assistance werd beloond met een Gouden Schild in de categorie E-Business. De vernieuwende smartphone applicatie maakt hulpverlening voor reizigers nog sneller en eenvoudiger toegankelijk. Vorig jaar nam Mondial Assistance al twee Gouden Schilden in ontvangst voor Schadeservice van het jaar (Mondial Assistance Pechhulp) en Schadeproduct van het jaar (Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering).

Lees meer...

Eerste parasolvlucht geland op Schiphol Amsterdam Airport

Alarmcentrale Mondial Assistance repatrieert vakantiegangers uit Spanje en Frankrijk

Amsterdam, 16 augustus 2011 - De eerste parasolvlucht, een soort gipsvlucht in de zomer, van dit vakantieseizoen landde gisteren om 18.15 uur op Schiphol Amsterdam Airport. Initiatiefnemer en wereldwijd hulpverlener Mondial Assistance charterde een Learjet 35A en repatrieerde de onfortuinlijke vakantiegangers vanuit Spanje en Frankrijk.

Lees meer...

Nederlanders voelen zich het minst veilig in TsjechiŽ, Griekenland en ItaliŽ

Onderzoek “Veilig & gezond op reis” onder Nederlanders

Amsterdam, 12 juli 2011 - Bij de start van de zomervakantie - begin juli - is gebleken dat Nederlanders zich in Europa het minst veilig voelen in Tsjechië, Griekenland en Italië. Toch staan de twee laatstgenoemden in de top 10 meest populaire vakantiebestemmingen. De drie landen waar zij zich het meest veilig voelen zijn buurland Duitsland, België en vakantieland nummer 1 Frankrijk.  Bijna iedereen neemt voorzorgsmaatregelen om berovingen en ziekten op vakantie te voorkomen. Dit blijkt uit ons onderzoek "Veilig & gezond op reis".

Lees meer...

Mondial Assistance waarschuwt reizigers voor financiŽle tegenvallers

Buitenlandse medische kosten soms het tienvoudige van Nederlands tarief

Amsterdam, 4 juli 2011 - Met het aanbreken van de zomervakantie waarschuwt hulpverlener en reisverzekeraar Mondial Assistance voor grote financiële risico’s. Reizigers denken vaak dat een reisverzekering overbodig is omdat de zorgverzekering alle medische kosten in het buitenland dekt. De Nederlandse basis zorgverzekering dekt echter over het algemeen alleen zorgkosten volgens het Nederlandse tarief. In veel landen is dit helaas niet toereikend. In sommige landen kunnen de kosten oplopen tot het tienvoudige van het Nederlandse gangbare tarief. Veel Nederlanders zijn hierdoor met grote financiële tegenvallers teruggekomen van vakantie.

Lees meer...

Voorzorgsmaatregelen top 10 vakantielanden Europa

Mondial Assistance adviseert reizigers

Amsterdam, 23 juni 2011 - Reizigers denken vaak alleen bij verre reizen aan gezondheidsrisico’s maar ook dichtbij, binnen Europa, zijn naast een reisverzekering andere voorzorgsmaatregelen van belang. Reisverzekeraar en alarmcentrale Mondial Assistance adviseert ook reizigers met Europese bestemmingen zich te verdiepen in mogelijke ziekten en voorzorgsmaatregelen te nemen. Buikklachten, tekenbeten en Hepatitis zijn veel voorkomend, maar ook te vermijden.

Lees meer...

Independer vergelijkt appels met peren

Amsterdam,  17 juni 2011 - Gisteren heeft Independer een nieuwsartikel geplaatst waarin zij aangeven dat een reisverzekering via een touroperator vaak honderden euro’s duurder is dan wanneer een reisverzekering los wordt afgesloten. De vergelijking in het nieuwsartikel, waarin enkele rekenvoorbeelden worden gegeven, klopt niet aangezien appels met peren worden vergeleken. Totaal verschillende verzekeringen en voorwaarden worden naast elkaar gelegd en zelfs kortlopende en doorlopende reisverzekeringen worden met elkaar vergeleken. Mondial Assistance zet zijn vraagtekens bij deze manier van informeren van de consument.

Lees meer...

Naam Mondial Assistance misbruikt op Twitter

Amsterdam, 17 juni 2011 - De afgelopen dagen is er onder de naam Mondial3 op Twitter spam verstuurd naar verschillende twitteraars. Mondial Assistance is niet de partij die deze spam heeft verstuurd en distantieert zich van deze manier van reclame maken. Op onze sommering is het account inmiddels verwijderd. Ons echte Twitter account is @MondialAssistNL.

Racing Team Holland verzekert zich met Mondial Assistance van nieuwe sponsor

Amsterdam, 14 juni 2011 - Dit weekend ondertekende het Racing Team Holland de samenwerking met de gloednieuwe sponsor Mondial Assistance. De wereldwijde marktleider in hulpverlening en reisverzekeringen ondersteunt het team bij hun missie om Nederland aan de top van de internationale racerij te brengen en talentvolle coureurs een kans te bieden. Duncan Huisman en Ricardo van der Ende vormen samen met Bernhard en Pieter-Christiaan van Oranje dit raceseizoen het Racing Team Holland.

Lees meer...

Mondial Assistance start samenwerking met Oad Groep

Amsterdam 7 juni 2011 – Reisverzekeraar en hulpverlener Mondial Assistance heeft gisteren een meerjarige overeenkomst gesloten met de Oad Groep. Vanaf 1 september kunnen klanten van Oad Reizen, Globe Reisburo, Globe Business Travel en SRC- Cultuurvakanties een reis- en/of annuleringsverzekering van Mondial Assistance afsluiten. Deze klanten zijn dan verzekerd van hulpverlening en service van Mondial Assistance.

Lees meer...

Mondial Assistance genomineerd voor Gouden Schild 2011

HelpMe app kanshebber in de categorie E-Business Award

Amsterdam, 16 mei 2011 - In de derde jaargang van de uitreiking van de Gouden Schilden is Mondial Assistance met de HelpMe App genomineerd voor een Gouden Schild in de categorie E-Business Award. De HelpMe app is een vernieuwende smartphone applicatie die hulpverlening voor reizigers nog sneller en eenvoudiger toegankelijk maakt. De Gouden Schilden worden uitgereikt op 22 september 2011.

Lees meer...

Nederlanders onbewust niet goed verzekerd op reis

Mondial Assistance biedt dekking voor samengestelde reis bij Kortlopende Annuleringsverzekering

Amsterdam, 10 mei 2011 – Nederlandse reizigers stellen steeds vaker hun eigen reis samen en zijn zich hierbij vaak niet bewust van de risico’s die men hierbij loopt. Wanneer een onderdeel van een samengestelde reis uitvalt, is annulering van de overige onderdelen van de reis namelijk meestal niet gedekt door de standaard annuleringsverzekering. Vanaf vandaag is het bij Mondial Assistance mogelijk om een aanvullende dekking aan de Kortlopende Annuleringsverzekering toe te voegen die dit risico wel afdekt. De verzekerde heeft dan bij uitval van een onderdeel van de samengestelde reis recht op vergoeding van kosten die gemaakt worden om de reis in aangepaste vorm voort te zetten of toch volledig te annuleren. De extra premie voor de verzekering bedraagt 1% van de reissom.

Lees meer...

Mondial Assistance tipt skiŽrs om ongelukken te voorkomen

Fysieke voorbereiding, de juiste uitrusting en voeding essentieel

Amsterdam, 18 februari 2011 – Het wintersportseizoen is losgebarsten met alle risico’s op blessures en botbreuken. Reizigers lopen minder risico op ongelukken wanneer ze goed voorbereid gaan skiën. Reisverzekeraar en hulpverlener Mondial Assistance geeft voor de grote uittocht naar de wintersportgebieden alle reizigers nog enkele tips voor een leuke en vooral veilige wintersportvakantie. Een goede fysieke voorbereiding, de juiste uitrusting en voeding zijn essentieel.

Lees meer...

Doorlopende Reisverzekering Mondial Assistance uitgeroepen tot ĎBeste koopí

Budget variant van de Doorlopende Reisverzekering van Mondial Assistance kent beste prijs-kwaliteitverhouding volgens Consumentenbond

Amsterdam, 1 februari 2011 – De Budget variant van de Doorlopende Reisverzekering van Mondial Assistance heeft van de Consumentenbond het predicaat ‘Beste koop’ ontvangen.  Dit houdt in dat het product, in vergelijking met producten van andere aanbieders van reisverzekeringen, de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft.

Lees meer...

Reisadvies voor TunesiŽ aangescherpt

Amsterdam, 14 januari 2011 - Het ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt alle niet-essentiële reizen naar Tunesië. Dit  vanwege de instabiele situatie, de avondklok die is ingesteld en de gewelddadigheden tussen demonstranten en politie. Reizigers naar Tunesië wordt aangeraden samenscholingen en demonstraties te mijden en zich goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen. Wij kunnen ons voorstellen dat u hierover vragen heeft. Hieronder vindt u algemene informatie en een lijst met meest gestelde vragen.

Lees meer...

Eerste gipsvlucht vandaag op Rotterdam The Hague Airport

Driekwart van Nederlanders draagt geen helm tijdens skiën

Amsterdam, 22 december 2010 – Nu het skiseizoen zijn intrede heeft gedaan, is ook de tijd van de gipsvluchten aangebroken. Vandaag landt de eerste gipsvlucht  om 12:40 uur op Rotterdam The Hague Airport. Het gaat om Nederlanders die in Oostenrijk wintersportvakantie aan het vieren waren. Volgens alarmcentrale en reisverzekeraar Mondial Assistance worden de meeste skiongelukken in Oostenrijk veroorzaakt door botsingen op de piste. De meest voorkomende skiblessures zijn beenfracturen, het verdraaien van de knie en armfracturen. Ook hoofdletsel kan ernstige gevolgen hebben. Ondanks dat draagt driekwart van de Nederlanders geen helm tijdens de wintersport.

Lees meer...

Wintersportvakantie - waarom een helm dragen?

Vrijdag 17 december 2010 - Het wintersportseizoen staat voor de deur en vele Nederlanders zullen binnenkort de ski’s of het snowboard weer onderbinden. Naar verwachting zullen dit winterseizoen weer ruim een miljoen wintersportvakanties ondernomen worden. U misschien ook? Met een reisverzekering van Mondial Assistance ben je verzekerd van de beste  hulpverlening op reis, maar wat kun je nu nog meer doen om een ongeval of letsel te voorkomen? Veiligheid op reis begint met een goede voorbereiding.

Lees meer...

Mondial Assistance waarschuwt voor startproblemen auto

Amsterdam, 1 december 2010 – Met de komst van strenge vorst aan het begin van december waarschuwt alarmcentrale en pechhulpverlener Mondial Assistance automobilisten voor startproblemen. De afgelopen dagen kreeg de alarmcentrale weer talloze telefoontjes van automobilisten met  auto’s die niet startten door het koude weer. Nu er aanhoudende nachtvorst is voorspeld, kunnen automobilisten zelf bepaalde maatregelen nemen om startproblemen of het vastvriezen van onderdelen te voorkomen.

Lees meer...

Mondial Assistance introduceert de HelpMe app

Amsterdam, 24 november 2010 - Mondial Assistance presenteert de HelpMe app, een vernieuwende smartphone applicatie die hulpverlening voor reizigers nog sneller en eenvoudiger toegankelijk maakt. De app is gratis beschikbaar voor iedereen met pechhulp of een reisverzekering van Mondial Assistance. Met de HelpMe app heeft de verzekerde zijn polisgegevens en de contactgegevens altijd bij de hand en kan eenvoudig een melding bij de alarmcentrale worden gedaan. De app is geschikt voor ruim 90% van de smartphones en is te downloaden via www.mondial-assistance.nl/HelpMe.

Lees meer...

Mondial Assistance steunt CliniClowns

Amsterdam, 18 november 2010 - Reisverzekeraar en hulpverlener Mondial Assistance heeft met hulp van haar medewerkers geld opgehaald voor CliniClowns. Afgelopen week heeft één van de ambassadeurs van CliniClowns een cheque ter waarde van 5.500 euro uit handen van de algemeen directeur van Mondial Assistance ontvangen.

Lees meer...

Geen label oorzaak voor kwijtraken koffer

Amsterdam, 7 september 2010 - Uit onderzoek van het Belgische vliegveld Charleroi is gebleken dat tienduizenden vliegreizigers door eigen schuld hun koffers kwijtraken. Zo blijkt meer dan 30 procent van de verloren koffers geen naam- of adreslabel te bevatten. Reisverzekeraar Mondial Assistance onderschrijft dit probleem en heeft daarom Luggage Assistant geïntroduceerd. Via een systeem van labels en stickers met unieke ID-codes wordt 80% van de verloren bagage binnen vier uur weer teruggevonden.

Lees meer...

Reizigers claimen vaker laptops

Amsterdam, 31 augustus 2010 - Wat is deze zomer het meest gestolen, kwijtgeraakt of beschadigd tijdens de vakantie? Bij reisverzekeraar Mondial Assistance staat foto-, film- en computerapparatuur bovenaan in de schade top 5, gevolgd door brillen en contactlenzen. Vooral het aantal geclaimde laptops is dit jaar flink gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Lees meer...

Wereldwijde SMS alert geen nieuwe dienst

Amsterdam, 27 augustus 2010 - Het ministerie van Buitenlandse Zaken wil in november een wereldwijde sms-dienst lanceren. Nederlandse reizigers kunnen straks overal ter wereld via een sms'je worden gewaarschuwd voor calamiteiten. Al ruim 1 jaar geleden is reisverzekeraar en hulpverlener Mondial Assistance deze gratis service gestart onder de naam SMS Assistant.

Lees meer...

Mondial Assistance wint twee Gouden Schilden

Amsterdam, 11 juni 2010 – Donderdagavond 10 juni 2010 werden voor de tweede keer de  Nederlandse Verzekeringsawards uitgereikt. Mondial Assistance sleepte twee Gouden Schilden in de wacht voor Schadeproduct en Schadeservice van het jaar. De jury gaf een rapportcijfer 8,3 voor beide prestaties.

Lees meer...

Mondial Assistance wint Innovatieveer

Amsterdam, 20 mei 2010 - Mondial Assistance heeft de Reisrevue Innovatieveer 2010 gewonnen voor de Assistant Services. Willem Hornsveld, Business Development Manager Travel Industry, mocht gisteren de Innovatieveer in ontvangst nemen.

Lees meer...

Cuba erkent reisverzekering Mondial Assistance

Amsterdam, 19 april 2010 – Mondial Assistance wordt op Cuba beschouwd als een erkende verzekeringsmaatschappij. Dankzij de samenwerking met een lokale verzekeraar, schaart Mondial Assistance zich onder een select gezelschap van wie de reisverzekering met dekking van medische kosten na 1 mei op Cuba geldig is.

Lees meer...

Elvia helpt mantelzorgers met speciale vakantieverzekeringen

Amsterdam, 10 januari 2008 – “ Voor mantelzorgers bestaat er vanaf 1 januari een speciale verzekering tegen de kosten die het voortijdig afbreken of annuleren van een vakantie in hun specifieke situatie met zich meebrengt. De nieuwe Mantelzorg Reis- en Annuleringsverzekering vergoedt de kosten als de reis wordt geannuleerd omdat de waarnemend verzorger iets is overkomen of als de geregelde logeerplek niet doorgaat. Een samenwerking tussen initiatiefnemer Mezzo, Landelijke Vereniging voor Mantelzorgers en Vrijwilligerszorg, en Elvia maakt dit mogelijk.

Lees meer...

Win een wereldreis: Petje op Petje af op de Vakantiebeurs

Amsterdam, 4 januari 2008 – “Hoeveel Nederlandse toeristen bellen jaarlijks de Elvia Reisarts?” Zomaar een van de vragen van het Petje op Petje af spel, dat tijdens de Vakantiebeurs op de stand van reisverzekeraar Elvia wordt gehouden. Een goed antwoord kan uiteindelijk een iPod, digitale camera of vliegticket opleveren, die Elvia op de 38ste editie van de beurs.

Lees meer...

Nieuw: de Elvia Even-Op-Reis Verzekering

Amsterdam, 25 april 2007 - Reizigers die een dagtrip, weekendje weg of een andere korte reis boeken gaan vaak op reis zonder reis- en/of annuleringsverzekering. Speciaal voor deze reizigers introduceert Elvia de Even-Op-Reis Verzekering. Dit is een complete reisverzekering inclusief annuleringsdekking en ideaal voor dagtrips en korte reizen in de Benelux of Duitsland met een maximale duur van 72 uur. Voor een voordelige en vaste prijs biedt de Elvia Even-Op-Reis Verzekering een uitstekende dekking voor reizen met bus, trein of eigen vervoer. De verzekering wordt exclusief verkocht door Elvia-partners die bustochten of weekendjes weg aanbieden, zoals VVV´s, busmaatschappijen en aanbieders van weekendjes weg.

Lees meer...

De HelpMe app van Allianz Global Assistance

 

 

© AGA International S.A. 2015. Alle rechten voorbehouden.