Veelgestelde vragen faillissement Oad

(Oad reizen / Oad business travel / Globe / SRC)

Amsterdam, 26 september 2013 - Door het faillissement van Oad groep is het misschien onduidelijk wat dit betekent voor uw geboekte reis, uw afgesloten verzekering of ingediende schade. Daarom hebben we hieronder een lijst met meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.


Reizen

Oad is failliet, kan ik na 26 september dan nog wel op reis gaan?
Of uw reis wel of niet doorgaat kunnen wij u niet zeggen. Kijk op de website van de SGR voor meer informatie of neem bij acute situaties contact op met de SGR op 010 414 63 77 (vanuit het buitenland +31 10 414 63 77).

 

Ik ben al op reis, kan mijn reis gewoon worden voortgezet?
Oad en SRC Cultuurreizen hebben speciale telefoonnummers voor passagiers die met dringende problemen zitten: 0548-377112 (Oad) en 050-3123123 (SRC).


Verzekering

Oad is failliet, ik ga volgende week op reis, biedt mijn reisverzekering wel dekking?
Als u de premie voor uw verzekering heeft voldaan biedt deze altijd dekking.

 

Ik heb via Oad/Globe een reisverzekering afgesloten en ga op korte termijn op reis, maar heb de premie voor de reisverzekering nog niet betaald. Wat nu?
U kunt voor uw reis een nieuwe reisverzekering afsluiten bij Allianz Global Assistance. De premie voor de verzekering voldoet u dan rechtstreeks aan ons.

Direct afsluiten:

 

Oad is failliet en ik wil graag de premie van mijn reis- en/of annuleringsverzekering terug, kan dit?
Als u ons een bewijs van betaling kunt sturen voor de premie van de reis- en/of annuleringsverzekering, samen met uw naam en bankrekeningnummer, dan zeggen wij de verzekering voor u op en storten we de betaalde premie terug. Dit geldt alleen voor kortlopende verzekeringen op reizen die nog niet zijn gemaakt.

 

Ik heb via Oad/Globe een doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering afgesloten, moet ik de premie nog betalen?
De dekking van een doorlopende polis is niet gekoppeld aan een specifieke reis. De polis biedt dekking voor alle reizen (ook niet Oad reizen) die gemaakt worden tijdens een heel jaar. De premie betaalt u aan Allianz Global Assistance.

 


Schade

Ik heb een schade ingediend via een Globe reisbureau, maar nog niets gehoord. Wat is nu de status van mijn claim?
Voor de status van uw claim, kunt u contact opnemen met de afdeling Schade via e-mail schade@allianz-assistance.nl of via telefoon +31 (0)20 561 87 30. Zij kunnen u daar meer over vertellen.

Ik wil een schade indienen, moet ik dit nu bij het Globe reisbureau doen, of rechtstreeks bij Allianz Global Assistance?
U kunt de schade direct bij ons indienen via het online schadeformulier op de website. Als u het  formulier invult en alle benodigde documenten bijvoegt dan nemen wij uw schade in behandeling.

Fietsverzekering banner enkel

 

 

© Allianz Worldwide Partners 2018. Alle rechten voorbehouden.