Vulkaanuitbarsting Indonesië, wat is gedekt?

Amsterdam, 10 juli 2015 - In Indonesië is de vulkaan Sinabung uitgebarsten. De berg in het noorden van Sumatra spuwt een dike aswolk uit, tot 8 kilometer hoogte. Als gevolg van deze uitbarsting zijn vier internationale luchthavens bij Yogyakara, Surabaya, Denpasar en Solo gesloten. Ben je op reis in Indonesië of reis je hier binnenkort naartoe, dan heb je wellicht vragen over de reis. In dit lees je wat de reis- en/of annuleringsverzekering dekt.

 

Wanneer je in Indonesië bent gestrand door de aswolk, dan kun je niet naar Nederland terugkeren. Je kunt in dat geval een beroep doen op je reisverzekering. De reisverzekering biedt een vergoeding voor extra reis-, verblijf- en telefoonkosten die je moet maken. De maximum vergoeding voor deze reis-, verblijf- en telefoonkosten staan genoemd in de voorwaarden van je reisverzekering. Als je met alternatief vervoer alsnog naar Nederland kan terugkeren, dan kun je in overleg met Allianz Global Assistance, de reiskosten vergoed krijgen.  

 

Annuleringsverzekering

Wanneer je een pakketreis hebt geboekt naar Indonesië, met een verblijf langer dan 3 dagen, en je kunt door de aswolk niet naar je vakantiebestemming vliegen, dan kun je een beroep doen op je annuleringsverzekering. Bij vertrek uit Nederland of bij aankomst op de eerste reisbestemming, wordt verhoudingsgewijs een vergoeding betaald. Hierbij gelden de volgende maxima:
  • 8 tot 20 uur vertraging: 1 dag vergoeding
  • 20 tot 32 uur vertraging: 2 dagen vergoeding
  • 32 uur vertraging of meer: 3 dagen vergoeding

 

Samengestelde reis

Heb je een reis samengesteld door zelf een vlucht, accommodatie en vervoer te boeken en kun je door de vulkaanuitbarsting geen gebruik maken van een van deze onderdelen? Dan worden de niet gebruikte onderdelen vergoed. Je moet hiervoor wel de dekking ‘Samengestelde reis’ hebben afgesloten op je reis- en/of annuleringsverzekering. Je krijgt ook de kosten vergoed die je moet maken om de reis in aangepaste vorm voort te zetten.

 

How can we help?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze collega’s van het Service Team. Dit kan via telefoonnummer 020 - 561 8711 of per e-mail via info@allianz-assistance.nl. Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00-18.00 uur & op zaterdag tussen 9.00-17.00 uur.

 

Fietsverzekering banner enkel

 

 

© Allianz Worldwide Partners 2018. Alle rechten voorbehouden.