Onze reactie als je een vraag hebt

“ Goedendag, Allianz Global Assistance, hoe kan ik u helpen?”
Heb je een vraag over één van onze verzekeringen of wil je een schade melden? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag snel én zorgvuldig. Hieronder zie je wanneer je uiterlijk een reactie van ons ontvangt.

 

Direct contact

Wil je direct meer informatie over één van onze producten? Bel ons dan op 020 561 87 11, wij zorgen ervoor dat je niet langer dan 5 minuten in de wacht staat. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. We helpen je graag verder.

 
Tip
Als je wilt dat we je vraag zo snel mogelijk beantwoorden gebruik dan het contactformulier.

 

Telefoonmenu

Hieronder vind je ons telefoonmenu als je belt naar ons algemene nummer (020) 5618711. Zo zie je welke keuzes je kunt maken en met welke afdeling je wordt doorverbonden.

Telefoonmenu structuur Allianz Global Assistance

 

Overzicht reactietermijnen


    Vragen / informatie    Schadeclaim    Klacht
Online via de website Max. 5 werkdagen Max. 10 werkdagen Max. 15 werkdagen
E-mail Max. 5 werkdagen Max. 10 werkdagen Max. 15 werkdagen
Post Max. 5 werkdagen Max. 10 werkdagen Max. 15 werkdagen
Telefoon Max. wachttijd 5 minuten Max. wachttijd 5 minuten Max. wachttijd 5 minuten
 


Goed om te weten

We streven er altijd naar om je zo snel mogelijk te helpen. In meer dan 90% van de gevallen reageren we dan ook binnen de aangegeven reactietermijn. Als we je verzoek niet binnen de aangegeven termijn kunnen beantwoorden, ontvang je op tijd een bericht met een realistische termijn waarbinnen een inhoudelijke reactie volgt.
Voorbeeld: wij ontvangen je digitale schadeclaim op 8 augustus 2016 en je ontvangt een bevestiging van ons met daarin de belofte dat er uiterlijk op 22 augustus 2016 een inhoudelijke reactie volgt. Is dit niet haalbaar, dan laten wij je vóór 22 augustus weten dat uiterlijk 5 september 2016 een inhoudelijke reactie van ons ontvangt. Wij besteden veel zorg aan de afhandeling van je claim. Dit vinden wij net zo belangrijk als de snelheid van de afhandeling.

 

Onderzoek bij klachten
We nemen je klacht in 90% van de gevallen binnen 15 dagen in behandeling. Het kan voorkomen dat blijkt dat nader onderzoek noodzakelijk is. We houden je dan op de hoogte wanneer we het onderzoek verwachten af te ronden.

 

Heb je een vraag over je huidige verzekering of een nieuwe verzekering?
Dan ontvang je uiterlijk op de vijfde werkdag (e-mail) of op de vijfde werkdag (post) een reactie.  

 

Heb je een nieuwe verzekering bij ons aangevraagd en ligt deze ter acceptatie bij Allianz Global Assistance?
Dan ontvang je onze beoordeling uiterlijk op de tweede werkdag.

 

Heb je een schadeclaim bij ons ingediend?

Wij adviseren je een schade altijd via het online schadeformulier te melden zodat deze zo snel mogelijk wordt afgewikkeld. Kijk hierboven in de tabel onder het kopje 'Overzicht reactietermijnen'  om alle termijnen te zien waarbinnen je een reactie mag verwachten bij een schadeclaim. Als je direct meer informatie wilt over een schade of over de status van je ingediende schadeclaim, kun je onze afdeling Claims ook direct bellen op: (020) 561 87 30. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.  We helpen je graag verder.

Hier lees je hoe je een schade kunt melden en wat je van ons kunt verwachten.

   
Heb je een klacht bij ons ingediend?

Dan ontvang je uiterlijk op de vijfde werkdag een bevestiging en uiterlijk de vijftiende werkdag onze reactie. We horen graag als je ontevreden bent want alleen op die manier kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren.

Hier lees je hoe je een klacht kunt melden en hoe we die behandelen.

 

Heb je een verzekering bij ons afgesloten via een tussenpersoon?
Dan kan het zijn dat we hebben afgesproken dat de correspondentie via hun kantoor loopt. Voor vragen hierover kun je rechtstreeks contact opnemen met je tussenpersoon.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.