Marketing

 

 


Op de afdeling Marketing werken wij in totaal met zeven medewerkers aan de marketingstrategie van Allianz Global Assistance. Ons team wordt aangestuurd door de Marketing Manager. Hij bewaakt de strategie en is betrokken bij alle aspecten van Marketing en Communicatie. Met een gemiddelde leeftijd van ongeveer 33 jaar hebben we een jong team. Gezamenlijk hebben wij ongeveer 65 jaar aan werkervaring.


Onze doelstelling is om als team altijd op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen in de markt. Als eerste prioriteit hebben wij namelijk het inspelen op de behoefte van de klanten en business partners. Dagelijks stellen wij de vraag: ‘Met welke producten en diensten kunnen we onze klanten en business partners zo goed mogelijk helpen?’. Binnen ons team heeft een ieder een duidelijk takenpakket, maar gelukkig werken we veel samen en ondersteunen elkaar daar waar nodig. Om elkaar scherp te houden en op de hoogte te blijven van elkaars activiteiten en projecten hebben wij geregeld overleg om dit met elkaar te bespreken en erover te sparren. Maar wie doet nou wat?

 

Wessel is Marketing Manager en bepaalt de marketingstrategie, hij adviseert de directie over nieuwe markten en producten en stelt marketingplannen op waarin de verkoop- en winstdoelen vermeld worden. Wessel bedenkt effectieve reclamecampagnes en andere manieren om onze producten en diensten gewild te maken. Continu denkt hij na over wat klanten en business partners vinden van onze organisatie, producten en diensten en wat ze mogelijk nog meer willen. Als leidinggevende van de afdeling Marketing stuurt Wessel de marketingmedewerkers aan en helpt ze zichzelf verder te ontwikkelen.


Ruben is Product Markt Manager E-Commerce en onderhoudt al onze online marketing en activiteiten. Zijn belangrijkste bezigheid is het bevorderen van de verkoop van onze reis-, pechhulp- en annuleringsverzekeringen via de consumentenwebsite. Ruben bedenkt mailingacties, optimaliseert onze websites voor zoekmachines en is daarbij continu op zoek naar online partners om onze aanwezigheid op het web te vergroten.


   

"Als Product-/Markt Manager E-Commerce ben ik werkzaam op de afdeling Marketing. Een afdeling die nooit stilstaat, waar een goede teamspirit is en waar erg leuke collega’s werken. Allianz Global Assistance betekent voor mij werken bij een organisatie die mij de ruimte biedt en kans geeft om mezelf verder te ontwikkelen in mijn vakgebied. Kortom, een prima werkgever waardoor ik elke dag met veel plezier naar mijn werk ga.
               

 

Audrey is Communications Manager en houdt zich bezig met allerlei zaken op het gebied van Corporate Communicatie en Public Relations. Zij is verantwoordelijk voor de perscontacten en -berichten, sponsorverzoeken en de realisatie van het relatiemagazine Assist. Bovendien is Audrey onze persvoorlichter. Zij stuurt ook het social media team aan.


Chris is Marketing Coordinator en onze spin in het web. Chris coördineert en bewaakt onder andere de kwaliteit van marketing-/communicatiematerialen. Chris is verantwoordelijk voor het drukwerk, brochures, mailings, webshop, web content, etc. Zij behandelt inkomende verzoeken van onze business partners en is verantwoordelijk voor de maandelijkse nieuwsbrief naar onze klanten. Daarnaast ondersteunt zij Audrey bijvoorbeeld bij de realisatie van het relatiemagazine Assist en is zij achterwacht voor de online activiteiten van Ruben. Verder is ze betrokken bij en verantwoordelijk voor diverse marketingprojecten en -activiteiten.

 
De Product Manager Private Label heeft als interne opdrachtgevers de Business Development- en Account Managers, die vanuit de externe opdrachtgevers een klantbehoefte signaleren. Vervolgens kan de Product Manager Private Label aan de slag om een zo klantvriendelijk mogelijke oplossing in elkaar te zetten. Daarbij geeft de Product Manager Private Label onze businesspartners gevraagd en ongevraagd advies over onze gezamenlijke dienstverlening. Centraal staat dat er producten opgeleverd worden die steeds verder verbeterd worden. Het werk is nooit 'klaar'.


De Product Manager Eigen Label is verantwoordelijk voor alle producten die wij onder onze eigen naam aanbieden via onze business partners. Hij zorgt ervoor dat onze huidige producten goed verkocht worden in bestaande en nieuwe markten en ontwikkelt daarnaast nieuwe producten om in te spelen op de laatste marktontwikkelingen. Kortom, de Product Manager Eigen Label streeft naar een breed palet Allianz Global Assistance producten waarmee onze (potentiele) relaties in iedere interessante markt een streepje voor hebben. 

 

Natascha is Sales Trainer voor onze business partners. Zij verzorgt trainingen in-house, bij de klant of op een geschikte locatie in het land. De trainingen die zij aanbiedt zijn erop gericht om deelnemers dat te bieden wat zij nodig hebben om de dienstverlening en het verkoopproces op het gebied van verzekeringen te verbeteren. De ondersteuning kan o.a. bestaan uit het vergroten van de productkennis, het aanleren van vaardigheden om succesvoller te verkopen of het verder ontwikkelen van gesprekstechnieken. De trainingen worden verzorgd met passie en professionaliteit gericht op het resultaat voor de deelnemers. Natascha heeft als doel om de materie over te brengen op een manier die ervoor zorgt dat de deelnemers geënthousiasmeerd raken om het geleerde in de praktijk te brengen.

 
Kortom, ons team is samengesteld uit mensen die origineel en verrassend zijn, zowel commercieel als klantgericht denken en ook nog eens besluitvaardig en competitief zijn ingesteld. Kom gerust eens kennismaken en wie weet kun je ons team versterken!

   

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.