Sales

 

 

Mensen helpen! Tijdens vakantie, op reis, in de auto en thuis. Dat is de belofte die we, ook namens onze business partners, op onze alarmcentrale 24 uur per dag willen waarmaken. Maar hoe 'verpak' je deze belofte nu in een product of dienst? Waar kunnen wij onze business partners helpen met het verhogen van de waarde van hun product of dienst ? En uiteraard, hoe kunnen we deze producten en diensten verkopen en zoveel mogelijk samenwerkingsverbanden aangaan? Dit is het dynamische werkveld van de afdeling Sales.

 

Ontmoet onze medewerker

Henk, medewerker Sales Support

Henk, medewerker Sales Support: "Na een aantal jaren zelf in de reisbranche gewerkt te hebben vind ik werken bij de Sales afdeling een interessant en afwisselend vervolg. Ik heb weer dagelijks contact met alle relaties uit de Reiswereld, maar ook uit de Assurantiebranche die onze verzekering- en hulpverleningsproducten verkopen. Verder ondersteun ik de Account Managers en zorg ik ervoor dat nieuw aangestelde klanten zo snel mogelijk alle middelen hebben om onze producten te kunnen verkopen. Voor de internationale klanten zoals luchtvaartmaatschappijen, accommodatie-verhuurders en ferrymaatschappijen, heb ik regelmatig contact met collega’s van het hoofdkantoor in Parijs."

Lees de ervaringen van andere medewerkers

 

Business Development

Een nieuw concept voor hulp onderweg ontwikkelen samen met een grote auto importeur. Reisverzekeringen aanpassen aan de specifieke wensen van een touroperator. Extra diensten voor klanten van een bank of een nieuw business model uitrollen gericht op thuiszorg en patiëntondersteuning. Zomaar een greep uit de dagelijkse uitdagingen voor onze Managers Business Development. Verdeeld over afzetkanalen Travel, Financials, Automotive en Health & Pharma zijn zij constant op zoek naar nieuwe partnerships, waarbij innovativiteit, conceptueel denken en ondernemerschap voorop staan.

 

Implementation

Nog voordat een handtekening onder een nieuw contract is gezet, is de afdeling Implementation al bezig om in kaart te brengen wat, waar, hoe en wanneer om te zorgen dat gemaakte afspraken op alle plekken in de organisatie geïmplementeerd worden. Gewapend met een implementatieplanning zorgen zij ervoor dat, tot in de kleinste hoeken van de organisatie, alle relevante afdelingen de benodigde implementatie acties toebedeeld krijgen. Zij bewaken ook de voortgang van deze acties. Zodoende zorgen zij voor een snelle implementatie en een belofte aan onze klanten die binnen alle afdelingen wordt gedragen.

 

Sales

Wanneer we ons een nieuw concept of dienst eigen hebben gemaakt en ervan overtuigd zijn dat deze ook voor andere klanten van waarde kan zijn, wordt maatwerk (de) standaard. Samen met ons uitgebreid aanbod reis-, pechhulp- en hulpverleningsproducten, vormen zij de inhoud van de 'koffer' van de Accountmanagers. Onder aanvoering van de Manager Sales, bezoeken zij verdeeld over 3 regio’s onder andere: reisbureaus, assurantiekantoren, leasemaatschappijen, garagebedrijven en volmachten. Bezoeken die ertoe leiden dat onze producten onderdeel worden van hun aanbod en zo de consument bereiken.

 

Business Support & Analysis

Ondersteuning voor al deze commerciële activiteiten wordt gegeven door de afdeling Sales Support. Ondersteuning die bestaat uit het opstellen van contracten, het onderhouden van CRM applicaties, klantrapportages en –analyses, geven van trainingen en presentaties. Daarnaast zijn zij voor veel klanten het eerste aanspreekpunt. Kortom, Business Support vorm de ‘link’ tussen onze klanten, de Accountmanagers en Managers Business Development en de overige afdelingen van Allianz Global Assistance Nederland.

Business Analysis zorgt binnen Marketing & Sales voor de invulling van de business cases en het maken van premievoorstellen richting onze actuariële afdeling. Want laten we eerlijk zijn; mensen helpen zit in ons DNA, maar we willen er ook wat aan verdienen. Daarnaast zijn zij voortdurend bezig met het analyseren van klanten, producten en markten. Waarmee veel informatie verwerkt moet worden in een cijfermatige en kwalitatieve onderbouwing die mede bepalend is voor de richting die we als bedrijf opgaan. 

 

Get on board

Samen vormen we de locomotief van Allianz Global Assistance. Een locomotief die bijzonder ambitieuze doelstellingen meekrijgt van het hoofdkantoor in Parijs. Ambitie die vraagt om ambitieuze collega’s. Wij dagen je uit: get on board! 

   

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.