Schade

 

 

De afdeling Schade (Claims) beoordeelt op jaarbasis zo’n 27.000 schademeldingen en wikkelt deze af. Iets meer dan 1/3 van dit aantal wordt via één van de digitale formulieren op onze website aangemeld en krijgt een eerste beoordeling binnen 5 werkdagen. Het overige deel van het werkaanbod komt nog gewoon via de brievenbus binnen of wordt via een hulpvraag bij de alarmcentrale gestart. Het contact met de klant of via een tussenpersoon (reisbureau, assurantiekantoor, luchtvaartmaatschappij of zorgverzekeraar) vindt steeds meer plaats door mailcorrespondentie. De verwachting van de klant hierbij is dat hij binnen enkele dagen een reactie zal ontvangen. Dát is dus doorlopend onze uitdaging: de klant snel informeren waarbij de gegeven informatie compleet en helder is!

 

Ontmoet onze medewerker

Marlies - Schade Correspondent

Marlies, Schade Correspondent: "Sinds maart 2011 werk ik als schadecorrespondent op de afdeling claims. Het is een zeer dynamische afdeling waar geen dag hetzelfde is! Elk dossier is anders waardoor je verschillende situaties tegenkomt en moet beoordelen. Ik vind het leuk om de voorwaarden en voorschriften ‘los te laten’ op een dossier en om uit te zoeken hoe, wat en waar het nou in het plaatje past. Daarnaast heb je ook veel contact met zowel verzekerden als reisbureau medewerkers en tussenpersonen. De leuke, afwisselende functie en de goede sfeer binnen Allianz Global Assistance maken het zeer prettig om hier te werken!"

 

Lees de ervaringen van andere medewerkers

   

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.