Wijzigingen Doorlopende Vakantie Verzekering

Per 1 januari 2019 wijzigen wij onze Doorlopende Vakantie Verzekering. Zo zijn de voorwaarden verduidelijkt en verbeterd en hebben wij de premies verhoogd. Deze aanpassingen zijn gedaan in overleg met Stichting IZA-Belangen. Zij hebben deze wijzigingen vooraf gezien en geaccordeerd. Hier leest u alle (achtergrond)informatie over de wijzigingen. Ook zetten wij de veelgestelde vragen op een rij.

Aanleiding premieverhoging

De afgelopen 3 jaar hebben wij onze premies gelijk kunnen houden. Maar de schadelast is de afgelopen jaren zodanig toegenomen, dat wij genoodzaakt zijn om de premie nu te verhogen met 10%. Van deze premieverhoging is 5% afkomstig van het gestegen prijspeil de laatste jaren.

De belangrijkste oorzaken voor de premieverhoging zijn:

  • Er worden meer reizen gemaakt. Ook reist men vaak verder weg. Het gevolg hiervan is dat er vaak duurdere schades worden gemeld.
  • Steeds vaker is de bestemming van reizigers een niet-Europese bestemming. Dit heeft vooral gevolgen voor de dekking SOS hulpverlening. Een repatriëring buiten Europa is namelijk erg kostbaar. 

Aanleiding voorwaardenverbetering

De huidige voorwaarden zijn verouderd en niet meer in overeenstemming met het huidige reisgedrag. Zo zien wij bijvoorbeeld dat het aantal zelf samengestelde reizen toeneemt. Deze dekking hebben wij nu opgenomen in de voorwaarden. 

De voorwaarden bestaan nu uit één set verzekeringsvoorwaarden en zijn geschreven in begrijpelijker Nederlands.
De oude voorwaarden bestonden uit een aantal losse sets, namelijk:

  • Algemene voorwaarden (A-DVV16A)
  • Bijzondere voorwaarden (P-DVV14)
  • Dekkingsoverzicht (D-DDV14)
  • Bijzondere voorwaarden (dubbel-zeker) annuleringsverzekering (P-DAV11)

Deze zijn nu samengevoegd tot één set verzekeringsvoorwaarden (DVV18) en een Privacy bijlage (B-Privacy18).

Inhoudelijke verbeteringen

In de Algemene voorwaarden is het privacy statement uitgebreid en ons fraudebeleid aangepast. Daarnaast zijn de vergoedingen van een aantal dekkingen verbeterd. Hieronder ziet u een overzicht van de dekkingen die inhoudelijk zijn gewijzigd. Klik op de afbeelding voor een grotere weergave.

Inhoud van de dekkingen
Zit uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de collega’s van het Service Team. Dit kan per mail naar info@allianz-assistance.nl of telefonisch via 020 561 8852.

Veel gestelde vragen

Heb je vragen over de producten, diensten of hulpverlening van Allianz Global Assistance? Vind het antwoord in de veel gestelde vragen.

Veel gestelde vragen

Reviews - De klant aan het woord

Bij Allianz Global Assistance staan service en klantgerichtheid centraal. Ons motto is niet voor niets `How can we help?´.

Klant aan het woord

Algemene contactinformatie

Allianz Global Assistance is gevestigd in Amsterdam. Hieronder vind je de adres- en bezoekgegevens.

Contactgegevens