Aanvragen verzekering

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen voor het onderwerp 'Aanvragen verzekering' geplaatst.

Klik op de vraag voor het antwoord. Of ga terug naar het overzicht.

 

Veel gestelde vragen

  1. Ik wil graag een verzekering aanvragen, hoe doe ik dat?

    U kunt een (reis)verzekering afsluiten op onze website. Wilt u eerst weten wat de verzekering kost? Dan kunt u een premieberekening maken. Na het berekenen van uw premie kunt u de offerte naar uzelf mailen óf direct de verzekering afsluiten. Sommige verzekeringen kunt u overigens enkel telefonisch afsluiten via ons Service Team, u leest hier meer over op de pagina met Overige verzekeringen. Advies nodig? Neem dan contact op met één van onze collega’s van het Service Team via (020) 561 87 11 (bereikbaar op werkdagen: 8:00-18:00 uur en zaterdag: 9:00-17:00 uur).

  2. Wat is de ingangsdatum van mijn verzekering?

    ► Heeft u een doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering afgesloten?
    De ingangsdatum van uw reisverzekering staat op het polisblad. De dekking gaat telkens in als een verzekerde en/of bagage het huisadres verlaat voor een reis. En eindigt bij terugkeer op het huisadres. Verzekerd zijn reizen van maximaal zestig dagen aaneengesloten. Tenzij op het polisblad een ander aantal dagen staat. De premie moet betaald zijn voordat de dekking van de verzekering ingaat, anders bent u niet verzekerd.
    ► Heeft u een Kortlopende Annuleringsverzekering afgesloten?
    Deze verzekering gaat in op de datum van afgifte die op het verzekeringsbewijs staat. Het eindigt direct na de op het verzekeringsbewijs vermelde einddatum of direct op de datum waarop de reis wordt geannuleerd c.q. wordt afgebroken.
    ► Heeft u een Pechhulp Verzekering afgesloten?
    De Pechhulp Verzekering gaat niet eerder in dan op de vijfde dag nadat deze is aangevraagd. Voor de ingangsdatum van uw Pechhulp Verzekering raadpleegt u uw persoonlijke polis.

  3. Ik woon in België, kan ik bij jullie ook een verzekering afsluiten?

    Als u in België woont, dan kunt u bij Allianz Global Assistance telefonisch een verzekering afsluiten. Het is niet mogelijk om zelf een verzekering af te sluiten via onze website. U kunt telefonisch contact met ons opnemen om direct een vrijblijvende offerte aan te vragen of verzekering af te sluiten. Onze collega’s van het Service Team kunt u bellen via (020) 561 87 11 (bereikbaar op werkdagen: 8:00-18:00 uur en zaterdag: 9:00-17:00 uur).

  4. Wordt een aanvraag voor een (reis)verzekering altijd geaccepteerd?

    De meeste aanvragen worden automatisch goedgekeurd. Er zijn ook omstandigheden die voor het beoordelen van een aanvraag van belang zijn, zoals een hoge reissom, het beroepsrisico en het grote aantal personen dat verzekerd moet worden. Ligt uw aanvraag of wijziging ter acceptatie bij Allianz Global Assistance? Dan ontvangt u onze beoordeling uiterlijk op de tweede werkdag.

  5. Welke documenten krijg ik na het afsluiten van een verzekering?

    Bij het afsluiten van een verzekering ontvangt u een bevestigingsbrief, polisblad met verwijzing naar de voorwaarden, productvoorwaarden en een acceptgiro of machtigingsformulier (afhankelijk van de gekozen betaalwijze). Een polispas ontvangt u alleen bij de doorlopende (zaken)reisverzekeringen, Pechhulp Verzekering en Globetrotter Verzekering.


Terug naar het overzicht

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.