Onze Assistant Services

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen voor het onderwerp 'Assistant Services' geplaatst.

Klik op de vraag voor het antwoord. Of ga terug naar het overzicht.

 

Veel gestelde vragen

  1. Wat zijn de Assistant Services?

    De Assistant Services bestaan uit vier verschillende dekkingen. Deze dekkingen ondersteunen u in noodsituaties via internet, SMS en telefoon. De services worden, afhankelijk van de gekozen dekking, gratis of tegen betaling aangeboden. Op de website www.assistant-services.nl kunt u uw account beheren. U ontvangt de inloggegevens via een brief van Allianz Global Assistance.

    De vier Assistant Services van Allianz Global Assistance zijn ontwikkeld om u bij te staan op reis.
    ► SMS Assistant: Door middel van een SMS bericht als eerste op de hoogte bij dreiging en gevaar in uw reisgebied (alleen beschikbaar indien tenminste één van de andere Assistant Services wordt afgesloten);
    ► Luggage Assistant: Verloren bagage snel weer terug bij de eigenaar (€ 12,95 bij eerste aanschaf voor 1 jaar. Bij verlenging kost deze service € 8,95 per jaar);
    ► Kid Assistant: Kid Assistant herenigt ouders met hun uit het oog verloren kind. (bij eerste aanschaf voor 1 jaar € 9,95, bij verlenging kost de service € 4,95 per jaar);
    ► Life Assistant: Life Assistant zorgt ervoor dat hulpverleners in geval van nood de juiste medische gegevens ontvangen (€ 9,95 bij eerste aanschaf voor 1 jaar. Bij verlenging kost de service € 4,95 per jaar).

    De Assistant Services worden, afhankelijk van de gekozen dekking, gratis of tegen betaling aangeboden. Deze services kunnen makkelijk via een online account op Assistant-services.nl beheerd worden en direct worden aangepast.  Meer informatie vindt u op deze pagina of op de speciale Assistant Services website.

  2. Waaruit bestaan de Luggage, Kid en Life Assistant?

    ► Luggage Assistant bestaat uit 3 kofferlabels (één ID-code), 5 stickers (één ID-code) en 1 portemonneekaart (één ID-code). Deze drie ID-codes kunt u op de website invullen om zo van de service gebruik te kunnen maken. Door een beschrijving toe te voegen kunnen we eenvoudig melden welk verloren bagage er precies gevonden is. Meer informatie kunt u vinden op deze pagina.
    ► Kid Assistant werkt met behulp van een ID-code die vermeld staat op de achterkant van het metalen plaatje op het polsbandje. De ID-code kunt u aan uw account toevoegen om zo van de service gebruik te kunnen maken. Na het koppelen van contactpersonen aan de unieke ID-code is het Kid Assistant pakket geactiveerd en klaar voor gebruik. Meer informatie kunt u vinden op deze pagina.
    ► Ieder Life Assistant pakket bestaat uit 2 stickers (één ID-code), 1 polsbandje (één ID-code) en 1 halsketting (één ID-code). Deze 3 ID-code's kunt u aan uw persoonlijke account toevoegen om zo van de service gebruik te kunnen maken. Na het invullen van het, aan de unieke ID-code gekoppelde, medisch dossier is Life Assistant geactiveerd en klaar voor gebruik. Meer informatie kunt u vinden op deze pagina.

  3. Hoe stel ik mijn persoonlijke account in?

    Om gebruik te maken van uw Assistant Services kunt u inloggen op www.assistant-services.nl met uw persoonlijke inloggegevens. U ontvangt de inloggegevens via een brief van Allianz Global Assistance. U kunt uw mobiele nummer en eventueel e-mailadres toevoegen aan uw persoonlijke account. Bij Luggage, Kid en Life Assistant is het belangrijke dat u de unieke ID-code(s) registreert, zodat we weten dat u deze in gebruik heeft. Bij de SMS Assistant kunt u laten weten waar en wanneer u op vakantie bent. Houd uw account altijd up-to-date. Dan kunnen wij u bereiken wanneer dat nodig is.

  4. Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

    Bent u uw inloggegevens kwijt? Vul dan voor vragen over het contactformulier in of neem contact op met mijn collega's van het Service Team op telefoonnummer (020) 561 87 11 (bereikbaar op werkdagen: 8:00-18:00 uur en zaterdag: 9:00-17:00 uur).


Terug naar het overzicht

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.