Bagage gestolen of kwijt

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen voor het onderwerp 'Bagage gestolen of kwijt' geplaatst.

Klik op de vraag voor het antwoord. Of ga terug naar het overzicht.

 

Veel gestelde vragen

  1. Mijn bagage is gestolen tijdens de reis, wat moet ik doen?

    Als uw bagage is gestolen, dan moet u aangifte doen bij de politie ter plaatse. Is uw bagage zoekgeraakt of beschadigd tijdens het vervoer? Meld dit dan bij de vervoersmaatschappij. U kunt een schade online indienen of schriftelijk via het schade aangifteformulier. De (hoogte van) schadevergoeding hangt af van uw persoonlijke polis.

  2. Als mijn bagage vertraagd is, kan ik dan nieuwe kleding kopen?

    Als u reisbagage heeft meeverzekerd, heeft u bij vertraagde aankomst/vermissing van uw bagage recht op een vergoeding van vervangende kleding en toiletartikelen. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de afgesloten reisverzekering. De voorwaarden en bijbehorende dekkingen kunt u vinden in het voorwaardenoverzicht. We vragen u wel de aankoopbewijzen te bewaren. Heeft u vragen? Neem dan contact op met één van onze collega’s van het Service Team op telefoonnummer (020) 561 87 11 (bereikbaar op werkdagen: 8:00-18:00 uur en zaterdag: 9:00-17:00 uur). Of stuur ons een e-mail via info@allianz-assistance.nl


Terug naar het overzicht

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.