Opzeggen of wijzigen

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen voor het onderwerp 'Opzeggen of wijzigen' geplaatst.

Klik op de vraag voor het antwoord. Of ga terug naar het overzicht.

 

Veel gestelde vragen

  1. Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen of wijzigen?

    Een opzegging of wijziging kunt u doorgeven via het digitale mutatieformulier, per e-mail via info@allianz-assistance.nl met uw polisnummer of u kunt een opzegbrief sturen naar: Allianz Global Assistance, afdeling Service Team, Postbus 9444, 1006 AK Amsterdam. U leest hierover meer via Polis wijzigen. U kunt ook telefonisch contact met het Service Team opnemen via (020) 561 87 11, bereikbaar op werkdagen (08:00-18:00 uur) en op zaterdag (09:00-17:00 uur). Of neem contact op met uw tussenpersoon.

  2. Wanneer kan ik mijn verzekering stopzetten?

    Heeft u een verzekering die na bepaalde periode automatisch wordt voortgezet? Dan kunt u in het eerste verzekeringsjaar de verzekering niet stopzetten. Daarna heeft u een opzegtermijn van een maand. Doe dit schriftelijk, per telefoon of per e-mail. Heeft u teveel premie betaald? Dan storten wij die terug.

    Doorlopende (reis)verzekeringen
    Doorlopende (reis)verzekeringen zijn per verlengingsdatum opzegbaar. Na de eerste contractstermijn van 12 maanden kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

    Pechhulp Verzekering
    De Pechhulp Verzekering (doorlopende verzekering) van Allianz Global Assistance kunt u wijzigen of opzeggen. Dit kan per verlengingsdatum zowel online als schriftelijk bij uw tussenpersoon of bij Allianz Global Assistance. Na de eerste contractstermijn van 12 maanden kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Als u uw auto verkoopt of overdraagt, dan kunt u uw Pechhulp Verzekering niet altijd direct stopzetten. In zo’n geval kunt u uw verzekering eventueel overzetten op een ander kenteken of mee verkopen met het voertuig. Neem hiervoor contact op met het Service Team via (020) 561 87 11, bereikbaar op werkdagen (08:00-18:00 uur) en op zaterdag (09:00-17:00 uur).

    Kortlopende (reis)verzekeringen
    Een kortlopende (reis)verzekering wordt voor een bepaalde tijd afgesloten en kunt u niet opzeggen. U kunt uw reisverzekering wel beëindigen wanneer u eerder dan verwacht naar Nederland terugkeert. Er vindt dan alleen teruggave van betaalde premie plaats wanneer er geen schade is gemeld, of contact is geweest met de alarmcentrale van Allianz Global Assistance.

    Globetrotter Verzekering
    Heeft u een Globetrotter Verzekering (kortlopende reisverzekering) en wilt u de verzekering stoppen omdat uw reis korter duurt dan verwacht? Dan kunt u de verzekering tijdens de reis ook opzeggen. U heeft dan het recht om een deel van de premie terug te krijgen. Dit geldt alleen als u geen beroep heeft gedaan op uw verzekering en als u minimaal een maand eerder terugkomt voor de einddatum van uw verzekering. Premierestitutie geven wij alleen over de hele maanden die u eerder terug bent gekomen.

  3. Als ik mijn verzekering stopzet, krijg ik dan een bevestiging?

    U krijgt een bevestiging van uw opzegging. Als u online heeft opgezegd, ontvangt u uiterlijk op de vijfde werkdag een bevestiging. Heeft u schriftelijk opgezegd? Dan ontvangt u uiterlijk op de tiende werkdag bericht.

  4. Hoe werkt de opzegservice?

    Met onze opzegservice kunt u eenvoudig uw huidige reis- en/of pechhulpverzekering, die u bij een andere verzekeringsmaatschappij heeft afgesloten, opzeggen. Als u uw gegevens invult, wordt er automatisch een opzegbrief gemaakt. U kiest zelf of u deze opzegbrief persoonlijk verstuurt naar uw huidige verzekeringsmaatschappij of dat Allianz Global Assistance dit voor u mag doen.

    Verstuurt Allianz Global Assistance de opzegbrief naar uw verzekeringsmaatschappij?
    Als Allianz Global Assistance de opzegbrief verstuurt, verzoeken we u altijd goed te controleren of u van uw huidige verzekeringsmaatschappij een bevestiging van de opzegging ontvangt. 

    Let op, uw verzekering bij Allianz Global Assistance zelf kunt u niet via de opzegservice opzeggen.
    Wilt u uw verzekering bij Allianz Global Assistance opzeggen? Dit is mogelijk per e-mail met polisnummer via info@allianz-assistance.nl of u kunt een opzegbrief sturen naar: Allianz Global Assistance, afdeling Service Team, Postbus 9444, 1006 AK Amsterdam. Voor het opzeggen van uw verzekering bij Allianz Global Assistance, kunt u ook telefonisch contact opnemen met het Service Team via (020) 561 87 11, bereikbaar op werkdagen (08:00-18:00 uur) en op zaterdag (09:00-17:00 uur). Of neem contact op met uw tussenpersoon.

  5. Krijg ik premierestitutie?

    U kunt betaalde premie in sommige gevallen terugkrijgen. Hiervoor kunt u contact opnemen met uw tussenpersoon of via het mutatie-/wijzigingsformulier uw restitutieverzoek doorgeven. Nadat u het formulier verzonden heeft, ontvangt u van ons automatisch een bevestiging en nemen we uw aanvraag zo snel mogelijk in behandeling.
    ► Bij beëindiging van de Pechhulp Verzekering binnen het eerste polisjaar of in geval van een upgrade van uw Pechhulp Verzekering vindt geen tussentijdse premierestitutie plaats. 
    ► Heeft u een Globetrotter Verzekering en wilt u de verzekering stoppen omdat uw reis korter duurt dan verwacht? Dan kunt u de verzekering bij thuiskomst opzeggen. U heeft dan het recht om een deel van de premie terug te krijgen. Dit geldt alleen als u geen beroep heeft gedaan op uw verzekering en als u minimaal een maand eerder terugkomt voor de einddatum van uw verzekering. Premierestitutie geven wij alleen over de hele maanden die u eerder terug bent gekomen. 


Terug naar het overzicht

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.