Veelgestelde vragen Pechhulp verzekering

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen over het onderwerp 'Pechhulp en de verzekering' geplaatst.

Klik op de vraag voor het antwoord. Of ga terug naar het overzicht.

 

Veel gestelde vragen

  1. Wat zijn de speerpunten van de Pechhulp Verzekering van Allianz Global Assistance?

    - Nederland en/of Europa dekking
    - Extra keuze voor woonplaats service
    - Reparatie ter plaatse
    - Inclusief vervangend vervoer
    - Af te sluiten voor auto of motor
    - Kentekengebonden. Zo is elke bestuurder verzekerd van pechhulp.

  2. Hoe sluit ik pechhulp af?

    De Pechhulp Verzekering is online af te sluiten via Pechhulp afsluiten. De Pechhulp Verzekering van Allianz Global Assistance is los af te sluiten voor minimaal 1 jaar. Met deze verzekering kunt u rekenen op snelle en professionele hulp bij pech met uw auto of motor, 24 uur per dag en 7 dagen in de week. De verzekering is kentekengebonden. Dat wil zeggen dat uw auto of motor voor pechhulp is verzekerd. Dit is handig als bijvoorbeeld uw partner of kinderen van het voertuig gebruik maken. U kunt kiezen voor pechhulp alleen in Nederland (in- of exclusief uw woonplaats), maar ook in het buitenland. De verzekering kan niet eerder ingaan dan op de vijfde dag nadat deze is aangevraagd.

    Bereken premie Meer informatie

  3. Is de Pechhulp Verzekering kenteken- of persoonsgebonden?

    De Pechhulp Verzekering van Allianz Global Assistance is kentekengebonden. Dat betekent dat de verzekering voor een specifieke auto of motor geldt. Wij registeren de verzekering op het kenteken van uw voertuig. Als er dus meerdere personen gebruik maken van het voertuig, worden zij bij pech ook altijd geholpen. Als u meerdere voertuigen heeft, kan er per auto of motor een verzekering afgesloten worden. De Pechhulp Verzekering is alleen af te sluiten voor een auto of motor met een Nederlands kenteken. Het totaal belast gewicht mag niet meer zijn dan 3.500 kg.

  4. Wat te doen als ik pech heb? En hoe lang moet ik wachten op hulp?

    Als u pech heeft kunt u contact opnemen met onze alarmcentrale op (020) 8512294. Onze hulpverleners zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar. Wanneer u pech krijgt, staat ons netwerk van professionele hulpverleners klaar om u zo snel mogelijk weer op weg te helpen. De aanrijtijd van onze pechhulpdienst is gemiddeld 35 minuten. U kunt meer lezen over de voordelen van de Pechhulp Verzekering: Onze Pechhulp.

  5. Wordt mijn auto altijd ter plekke gerepareerd?

    Bij pech staat een netwerk van professionele hulpverleners klaar om u zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Er wordt altijd geprobeerd om de auto ter plekke te repareren. Als dat niet mogelijk is wordt de auto of motor naar een garage gesleept. Uiteraard krijgt u in dat geval een vervangende auto of motor ter beschikking.

  6. Ik sta met pech, maar ik heb geen verzekering. Kan ik direct een verzekering bij u afsluiten?

    U kunt een Directe Pechhulp Verzekering afsluiten als u met pech staat en nog geen geldige Pechhulp Verzekering heeft. Neem dan contact op met onze alarmcentrale op (020) 8512294, 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar. Voor de Directe Pechhulp Verzekering wordt wel een eenmalige toeslag berekend.

  7. Waar ben ik verzekerd? En in welke Europese landen?

    Op het polisblad staat waar u verzekerd bent. De mogelijke gebieden zijn:
    • Nederland zonder uw eigen woonplaats;
    • Nederland met uw eigen woonplaats;
    • Nederland en Europa zonder uw eigen woonplaats;
    • Nederland en Europa met uw eigen woonplaats.

    Als Europa op de polis staat, bent u verzekerd in de volgende landen: Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Fyrom (Macedonië), Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroätie, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (met uitzondering van de Azoren en Madeira), Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (met uitzondering van Canarische Eilanden en de Balearen), Tsjechië, Turkije (Europese deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, IJsland, Zweden, Zwitserland.

  8. Is de woonplaats service standaard meeverzekerd?

    Wij bieden verschillende pechhulp pakketten. U kunt kiezen voor pechhulp in Nederland en/of Pechhulp in het buitenland. De woonplaats service is niet inclusief, maar moet als extra optie aan het pakket worden toegevoegd.

  9. Ik rijd motor. Kan ik daarvoor ook pechhulp afsluiten?

    Ja. Het is ook mogelijk om een pechhulp verzekering voor de motor af te sluiten.

  10. Ik heb meerdere voertuigen. Krijg ik dan korting?

    Nee. Als u meerdere voertuigen hebt, krijgt u geen extra korting.

  11. Hoe werkt de opzegservice?

    Allianz Global Assistance biedt een speciale opzegservice, die het heel eenvoudig maakt om uw pechhulp verzekering of abonnement bij uw huidige pechhulp aanbieder op te zeggen. U kunt ervoor kiezen om Allianz Global Assistance de opzegbrief te laten versturen of om zelf de brief te printen en te versturen.

 


Wilt u uw Pechhulp Verzekering opzeggen? Bekijk dan: Opzeggen verzekering.


Terug naar het overzicht

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.