Schade indienen

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen voor het onderwerp 'Schade indienen' geplaatst.

Klik op de vraag voor het antwoord. Of ga terug naar het overzicht.

 

Veel gestelde vragen

  1. Hoe en binnen hoeveel tijd kan ik een schade indienen?

    De snelste manier om uw schade te melden is door het invullen van het online schadeformulier. U krijgt dan uiterlijk op de vijfde werkdag een inhoudelijke reactie. U dient uw schade uiterlijk binnen 28 dagen na de eerste terugkeer in Nederland te melden. Uiteraard kunt u het schadeformulier ook schriftelijk bij ons indienen via de post, dan krijgt u uiterlijk op de tiende werkdag een inhoudelijke reactie. Of uw schade gedekt is door uw verzekering hangt af van uw persoonlijke polis. Bekijk voor meer informatie het voorwaardenoverzicht. Wilt u meer lezen over het indienen van schade en wat u van ons kunt verwachten? Bekijk dan Ons schadeproces

  2. Hoe weet ik of mijn schade is ontvangen? En wat is uw reactietermijn?

    U ontvangt van ons automatisch een ontvangstbevestiging met daarin uw dossiernummer, nadat u ons uw schademelding heeft toegezonden. Dit dossiernummer is het kenmerk van uw schademelding. Uiterlijk op de vijfde werkdag krijgt u een inhoudelijke reactie. Als we nog aanvullende informatie of documenten nodig hebben, kan het zijn dat wij dit later alsnog bij u opvragen. Heeft u uw schade per post toegestuurd? Dan krijgt u uiterlijk op de tiende werkdag een inhoudelijke reactie. Als u vragen heeft, neem dan contact op met de afdeling Schade per e-mail of telefonisch via (020) 561 87 30 (bereikbaar op werkdagen: 8:00-18:00 uur en zaterdag: 9:00-17:00 uur). Lees meer over onze reactietermijnen en Ons schadeproces

  3. Ik krijg een foutmelding op de website, kan ik mijn schade ook per mail sturen?

    Excuses voor het ongemak. Als u een foutmelding krijgt bij het invullen van uw schade op onze website, dan kunt uw schade ook per e-mail aan ons sturen. Het e-mailadres is: schade@allianz-assistance.nl. Of neem telefonisch contact op met de afdeling Schade via (020) 561 87 30 (bereikbaar op werkdagen: 8:00-18:00 uur en zaterdag: 9:00-17:00 uur).

  4. Mijn reisgenoot is ziek en kan niet mee op vakantie, maar is geen 1e of 2e graads familie.
    Kan ik mijn reis óók annuleren?

    U bent voor annulering verzekerd, als een reisgenoot de reis moet annuleren en de:
    - reisgenoot op uw boekings- of reserveringsformulier genoemd staat;
    - reisgenoot een eigen annuleringsverzekering voor deze reis heeft afgesloten;
    - oorzaak van de annulering verzekerd is.
    U moet het bewijsstuk meesturen waaruit blijkt dat uw reisgenote de annuleringskosten heeft teruggekregen op haar eigen annuleringsverzekering. 

  5. Met wie kan ik contact opnemen over mijn ingediende schade?

    U kunt per e-mail contact opnemen met onze afdeling Schade: schade@allianz-assistance.nl. Als u direct meer informatie wilt over een schade of over de status van uw ingediende schadeclaim, kunt u natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met onze afdeling Schade via (020) 561 87 30 (bereikbaar op werkdagen: 8:00-18:00 uur en zaterdag: 9:00-17:00 uur). We helpen u graag verder. 


Terug naar het overzicht

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.