Coronavirus
Wat zijn de gevolgen voor je geplande reizen? En wat vergoedt de reis- en annuleringsverzekering? Bekijk de veelgestelde vragen en antwoorden
Liever direct  contact ? Wij helpen je graag. 

Schade melden

Schade aan je reisbagage of een onderbreking van je geplande reis is vervelend. We hebben het melden van een schade zo eenvoudig mogelijk gemaakt via ons online schadeformulier. Zodra je de schademelding hebt ingestuurd, nemen we deze zo snel mogelijk in behandeling. Voor een snellere afhandeling van je schade vragen we je om gelijk alle aanvullende documenten mee te sturen. Doe je dit niet, dan kan het zijn dat wij de originele documenten alsog bij je opvragen.
Online schade melden
Nadat je online je schade hebt gemeld, krijg je van ons een dossiernummer. Wanneer je vragen hebt over een ingediende schade, neem dan contact op met de afdeling Claims. Zij vragen naar je dossiernummer en helpen je verder. 
Op de volgende manieren kan je contact met ons opnemen:
Start live chat Start Whatsapp 020-592 98 90
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur. Op zaterdag kan je met ons bellen tussen 09:00 en 17:00 uur. 
Zit je in een noodsituatie in het buitenland? Bel dan ons noodnummer (dag en nacht bereikbaar).
020-592 92 92 (noodsituaties 24/7)
Naast contact via chat, Whatsapp, of via de telefoon mag je ons ook mailen met een vraag over je schade. Daarvoor zijn er mogelijke twee e-mailadressen. Eén voor de behandeling van fietsverzekeringclaims en één voor overige claims.
schade@allianz-assistance.nl fietsclaims.nl@allianz.com