
Veelgestelde vragen -
Assistant Services
Assistant Services
De Assistant Services bestaan uit vier verschillende dekkingen. Deze dekkingen ondersteunen je in noodsituaties via internet, SMS en telefoon. De services worden, afhankelijk van de gekozen dekking, gratis of tegen betaling aangeboden. Op de website www.assistant-services.nl is jouw account te beheren. Je ontvangt de inloggegevens via een brief van Allianz Global Assistance.
De vier Assistant Services van Allianz Global Assistance zijn ontwikkeld om je bij te staan op reis.
- SMS Assistant: Door middel van een SMS bericht als eerste op de hoogte bij dreiging en gevaar in uw reisgebied (alleen beschikbaar indien tenminste één van de andere Assistant Services wordt afgesloten);
- Luggage Assistant: Verloren bagage zo snel mogelijk weer terug bij de eigenaar (€ 12,95 bij eerste aanschaf voor 1 jaar. Bij verlenging kost deze service € 8,95 per jaar);
- Kid Assistant: Kid Assistant herenigt ouders met hun uit het oog verloren kind. (bij eerste aanschaf voor 1 jaar € 9,95, bij verlenging kost de service € 4,95 per jaar);
- Life Assistant: Life Assistant zorgt ervoor dat hulpverleners in geval van nood de juiste medische gegevens ontvangen (€ 9,95 bij eerste aanschaf voor 1 jaar. Bij verlenging kost de service € 4,95 per jaar).
De Assistant Services worden, afhankelijk van de gekozen dekking, gratis of tegen betaling aangeboden. Deze services kan je gemakkelijk via een online account op Assistant-Services.nl beheren en direct aanpassen. Meer informatie vind je op deze pagina of op de speciale Assistant Services website.
- Luggage Assistant bestaat uit 3 kofferlabels (één ID-code), 5 stickers (één ID-code) en 1 portemonneekaart (één ID-code). Deze drie ID-codes kan je op de website invullen om zo van de service gebruik te maken. Door een beschrijving toe te voegen kunnen we eenvoudig melden welk verloren bagage er precies gevonden is. Meer informatie vind je op deze pagina.
- Kid Assistant werkt met behulp van een ID-code die vermeld staat op de achterkant van het metalen plaatje op het polsbandje. De ID-code kan je aan jouw account toevoegen om zo van de service gebruik te kunnen maken. Na het koppelen van contactpersonen aan de unieke ID-code is het Kid Assistant pakket geactiveerd en klaar voor gebruik. Meer informatie vind je op deze pagina.
- Ieder Life Assistant pakket bestaat uit 2 stickers (één ID-code), 1 polsbandje (één ID-code) en 1 halsketting (één ID-code). Deze 3 ID-code's kan je aan jouw persoonlijke account toevoegen om zo van de service gebruik te kunnen maken. Na het invullen van het, aan de unieke ID-code gekoppelde, medisch dossier is Life Assistant geactiveerd en klaar voor gebruik. Meer informatie vind je op deze pagina.
Populaire producten
Specialist in reisverzekeringen en hulpverlening
Veelgestelde vragen
Heb je vragen over de producten, diensten of hulpverlening van Allianz Global Assistance? Vind het antwoord in de veelgestelde vragen.
Reviews - De klant aan het woord
Bij Allianz Global Assistance staan service en klantgerichtheid centraal. Ons motto is niet voor niets `How can we help?´.
Algemene contactinformatie
Allianz Global Assistance is gevestigd in Amsterdam. Hieronder vind je de adres- en bezoekgegevens.