Hieronder hebben we de veel gestelde vragen voor het onderwerp 'Opzeggen of wijzigen' geplaatst.
Klik op de vraag voor het antwoord. Of ga terug naar het overzicht.
Hieronder hebben we de veel gestelde vragen voor het onderwerp 'Opzeggen of wijzigen' geplaatst.
Klik op de vraag voor het antwoord. Of ga terug naar het overzicht.
Polis direct/rechtstreeks afgesloten bij Allianz Global Assistance?
Neem telefonisch contact op met het Service Team via +31 (0)20 592 9890. Bereikbaar op werkdagen (08:00-18:00 uur) en op zaterdag (09:00-17:00 uur).
Polis afgesloten via een tussenpersoon?
Neem contact op met je tussenpersoon om de polis op te zeggen.
U leest hierover meer via Polis wijzigen. U kunt ook telefonisch contact met het Service Team opnemen via +31 (0)20 592 9890 bereikbaar op werkdagen (08:00-18:00 uur) en op zaterdag (09:00-17:00 uur). Of neem contact op met uw tussenpersoon.
Heeft u een verzekering die na bepaalde periode automatisch wordt voortgezet? Dan kunt u in het eerste verzekeringsjaar de verzekering niet stopzetten. Daarna heeft u een opzegtermijn van een maand. Doe dit schriftelijk, per telefoon of per e-mail. Heeft u teveel premie betaald? Dan storten wij die terug.
Doorlopende (reis)verzekeringen
Doorlopende (reis)verzekeringen zijn per verlengingsdatum opzegbaar. Na de eerste contractstermijn van 12 maanden kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Pechhulp Verzekering
De Pechhulp Verzekering (doorlopende verzekering) van Allianz Global Assistance kunt u wijzigen of opzeggen. Dit kan per verlengingsdatum zowel online als schriftelijk bij uw tussenpersoon of bij Allianz Global Assistance. Na de eerste contractstermijn van 12 maanden kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Als u uw auto verkoopt of overdraagt, dan kunt u uw Pechhulp Verzekering niet altijd direct stopzetten. In zo’n geval kunt u uw verzekering eventueel overzetten op een ander kenteken of mee verkopen met het voertuig. Neem hiervoor contact op met het Service Team +31 (0)20 592 9890, bereikbaar op werkdagen (08:00-18:00 uur) en op zaterdag (09:00-17:00 uur).
Kortlopende (reis)verzekeringen
Een kortlopende (reis)verzekering wordt voor een bepaalde tijd afgesloten en kunt u niet opzeggen. U kunt uw reisverzekering wel beëindigen wanneer u eerder dan verwacht naar Nederland terugkeert. Er vindt dan alleen teruggave van betaalde premie plaats wanneer er geen schade is gemeld, of contact is geweest met de alarmcentrale van Allianz Global Assistance.
Globetrotter Verzekering
Heeft u een Globetrotter Verzekering (kortlopende reisverzekering) en wilt u de verzekering stoppen omdat uw reis korter duurt dan verwacht? Dan kunt u de verzekering tijdens de reis ook opzeggen. U heeft dan het recht om een deel van de premie terug te krijgen. Dit geldt alleen als u geen beroep heeft gedaan op uw verzekering en als u minimaal een maand eerder terugkomt voor de einddatum van uw verzekering. Premierestitutie geven wij alleen over de hele maanden die u eerder terug bent gekomen.
U kunt betaalde premie in sommige gevallen terugkrijgen. Hiervoor kunt u contact opnemen met uw tussenpersoon of via het mutatie-/wijzigingsformulier uw restitutieverzoek doorgeven. Nadat u het formulier verzonden heeft, ontvangt u van ons automatisch een bevestiging en nemen we uw aanvraag zo snel mogelijk in behandeling.
Veelgestelde vragen
Heb je vragen over de producten, diensten of hulpverlening van Allianz Global Assistance? Vind het antwoord in de veelgestelde vragen.
Reviews - De klant aan het woord
Bij Allianz Global Assistance staan service en klantgerichtheid centraal. Ons motto is niet voor niets `How can we help?´.
Algemene contactinformatie
Allianz Global Assistance is gevestigd in Amsterdam. Hieronder vind je de adres- en bezoekgegevens.