Reactietermijnen

Goedendag, Allianz Global Assistance, hoe kan ik u helpen?” 

Heb je een vraag over één van onze verzekeringen of wil je een schade melden? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag snel én zorgvuldig.

Direct contact
Bel ons dan op 020 592 98 90
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. 

Tip
Als je wilt dat we je vraag zo snel mogelijk beantwoorden gebruik dan het contactformulier.
Als je direct meer informatie wilt over een schade of de status van jouw ingediende schadeclaim, kun je onze afdeling Claims ook direct bellen op 020 561 87 30. 

Goed om te weten

We streven er altijd naar om je zo snel mogelijk te helpen. Als wij je verzoek niet binnen de aangegeven termijn kunnen beantwoorden, ontvang je op tijd een bericht met een realistische termijn waarbinnen een inhoudelijke reactie volgt. Wij nemen jouw klacht in 90% van de gevallen binnen 15 dagen in behandeling. Het kan voorkomen dat blijkt dat nader onderzoek noodzakelijk is. Wij houden je dan op de hoogte wanneer we het onderzoek verwachten af te ronden.

Jouw vraag                                         Onze (maximale) reactietijd

Vragen/informatie                            5 werkdagen

Schadeclaim                                       10 werkdagen

Klachtbevestiging                             5 werkdagen 

Klachtbehandeling                           15 werkdagen

Product aanvraag/acceptatie       2 werkdagen

Voorbeeld: Wij ontvangen je digitale schadeclaim op 8 augustus en je ontvangt een bevestiging van ons met daarin de belofte dat er uiterlijk op 22 augustus een inhoudelijke reactie volgt. Is dit niet haalbaar, dan laten wij je vóór 22 augustus weten dat uiterlijk 5 september een inhoudelijke reactie van ons ontvangt. Wij besteden veel zorg aan de afhandeling van je claim. Dit vinden wij net zo belangrijk als de snelheid van de afhandeling.

Heb je een verzekering bij ons afgesloten via een tussenpersoon?

Dan kan het zijn dat we hebben afgesproken dat de correspondentie via hun kantoor loopt. Voor vragen hierover kun je rechtstreeks contact opnemen met je tussenpersoon.

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over de producten, diensten of hulpverlening van Allianz Global Assistance? Vind het antwoord in de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Reviews - De klant aan het woord

Bij Allianz Global Assistance staan service en klantgerichtheid centraal. Ons motto is niet voor niets `How can we help?´.

Klant aan het woord

Algemene contactinformatie

Allianz Global Assistance is gevestigd in Amsterdam. Hieronder vind je de adres- en bezoekgegevens.

Contactgegevens

Scroll horizontaal om meer te zien