Schade aan je reisbagage of een onderbreking van je geplande reis is vervelend. We hebben het melden van een schade zo eenvoudig mogelijk gemaakt via ons online schadeformulier. Zodra je de schademelding hebt ingestuurd, nemen we deze zo snel mogelijk in behandeling. Voor een snellere afhandeling van je schade vragen we je om gelijk alle aanvullende documenten mee te sturen. Doe je dit niet, dan kan het zijn dat wij de originele documenten alsog bij je opvragen.

Gewapend conflict in Israël: bekijk de ‘Veelgestelde vragen’ om te zien wat de reis- of annuleringsverzekering voor dekking biedt.
Schade melden
Vanwege drukte zijn we langer met je claim bezig dan normaal. Je krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging met je dossiernummer. Hierin staat dat je binnen 25-30 werkdagen een reactie ontvangt. Door de hoge claimaantallen ontvang je op dit moment binnen 30 werkdagen een reactie. Wij vragen uw begrip hiervoor. Excuses voor het ongemak.
Heb je een vraag over een schade?
Nadat je online je schade hebt gemeld, krijg je van ons een dossiernummer. Wanneer je vragen hebt over een ingediende schade, neem dan contact op met de afdeling Claims. Zij vragen naar je dossiernummer en helpen je verder.
Je kan telefonisch contact met ons opnemen op:
Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 13.30 tot 17.30 uur.
Zit je in een noodsituatie in het buitenland? Bel dan ons noodnummer (dag en nacht bereikbaar).
Vier veelgestelde vragen
Het geld dat je ooit hebt betaald om een artikel te kopen, is niet altijd hetzelfde als de dagwaarde van het object. Om de waarde van een geclaimd artikel te bepalen, maken we gebruik van deze afschrijvingslijst.
De schadebehandeling van Allianz Global Assistance gebeurt zo eerlijk en snel mogelijk. Op onze pagina reactietermijnen leggen wij je uit wanneer je een reactie mag verwachten bij een schadeclaim.
Ingediende claims behandelen wij met de grootste zorg en aandacht. Vertrouwen is daarbij het belangrijkste. Daarom vind je op onze fraudepagina uitleg hoe wij omgaan met ingediende schades waarbij er een vermoeden van fraude bestaat of fraude is vastgesteld.
Wij hebben een aparte pagina met veelgestelde vragen . In het onderdeel 'Schade indienen' staan vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet die wellicht helpen. Ook helpen wij je graag via live chat, telefoon of per mail.
Waar moet ik op letten bij het indienen van een schade?
In deze video legt onze medewerkster Leah uit wat er nodig is om een schade vlot en eerlijk te behandelen en waar je op kan letten bij het indienen van een schadeclaim.
