Schade aan je reisbagage of een onderbreking van je geplande reis is vervelend. We hebben het melden van een schade zo eenvoudig mogelijk gemaakt via ons online schadeformulier. Zodra je de schademelding hebt ingestuurd, nemen we deze zo snel mogelijk in behandeling. Voor een snellere afhandeling van je schade vragen we je om gelijk alle aanvullende documenten mee te sturen. Doe je dit niet, dan kan het zijn dat wij de originele documenten alsog bij je opvragen.

Coronavirus: Wat zijn de gevolgen voor je geplande reizen? En wat vergoedt de reis- en annuleringsverzekering? Bekijk de veelgestelde vragen en antwoorden
Schade melden
Heb je een vraag over een schade?
Nadat je online je schade hebt gemeld, krijg je van ons een dossiernummer. Wanneer je vragen hebt over een ingediende schade, neem dan contact op met de afdeling Claims. Zij vragen naar je dossiernummer en helpen je verder.
Op de volgende manieren kan je contact met ons opnemen:
Wij zijn via de chat bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.
Telefonisch zijn wij bereikbaar op werkdagen van 13.30 tot 17.30 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken via de chat tussen 09.00-17.00 uur.
Telefonisch zijn wij bereikbaar op werkdagen van 13.30 tot 17.30 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken via de chat tussen 09.00-17.00 uur.
Zit je in een noodsituatie in het buitenland? Bel dan ons noodnummer (dag en nacht bereikbaar).
Vier veelgestelde vragen
Het geld dat je ooit hebt betaald om een artikel te kopen, is niet altijd hetzelfde als de dagwaarde van het object. Om de waarde van een geclaimd artikel te bepalen, maken we gebruik van deze afschrijvingslijst.
De schadebehandeling van Allianz Global Assistance gebeurt zo eerlijk en snel mogelijk. Op onze pagina reactietermijnen leggen wij je uit wanneer je een reactie mag verwachten bij een schadeclaim.
Ingediende claims behandelen wij met de grootste zorg en aandacht. Vertrouwen is daarbij het belangrijkste. Daarom vind je op onze fraudepagina uitleg hoe wij omgaan met ingediende schades waarbij er een vermoeden van fraude bestaat of fraude is vastgesteld.
Wij hebben een aparte pagina met veelgestelde vragen . In het onderdeel 'Schade indienen' staan vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet die wellicht helpen. Ook helpen wij je graag via live chat, telefoon of per mail.
Waar moet ik op letten bij het indienen van een schade?
In deze video legt onze medewerkster Leah uit wat er nodig is om een schade vlot en eerlijk te behandelen en waar je op kan letten bij het indienen van een schadeclaim.
