Schade online melden

Wij adviseren je een schade altijd via het online schadeformulier te melden zodat deze zo snel mogelijk wordt afgewikkeld. Kijk op onze pagina reactietermijnen om alle termijnen te zien waarbinnen je een reactie mag verwachten bij een schadeclaim.
De aangifteformulieren leiden je stapsgewijs door de vragen heen en als je het even niet weet klik je op de "i" voor meer informatie. Noodzakelijke aanvullende documenten zoals je polis, rekeningen of foto's kun je ingescand meesturen. Na het verzenden van de aangifte ontvang je een bevestigingsmail waarin het betreffende dossiernummer staat. Bij eventuele vragen kun je dit nummer vermelden.  

 

Online schadeformulier

Maak een keuze voor een van de onderstaande schade-aangifteformulieren

  • Reisbagage-schade: gebruik je bij schade aan of verlies van je bagage.
  • Annulering/Reisonderbreking: gebruik je bij annulering of onderbreking van je reis of ticket. 
  • Ziekte/Ongeval: gebruik je voor het claimen van medische kosten ten gevolge van ziekte of een ongeval.
  • Eigen Risico Autohuur:  gebruik je voor het claimen van het eigen risico van je huurauto bij schade.
  • SOS-schade*: is voor kosten gemaakt in verband met hulpverlening door onze alarmcentrale.

 * Onder SOS-schade verstaan wij:  de extra kosten die kunnen ontstaan als gevolg van een onverwachte gebeurtenis waarvoor de reisverzekering dekking biedt. Het kan zijn dat je door deze gebeurtenis extra verblijf-, reis- en/of telefoonkosten hebt moeten maken die anders niet zouden zijn gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan extra kosten als gevolg van:

    • ziek worden tijdens de vakantie;
    • eerder moeten terugkeren in verband met familieomstandigheden; 
    • pech met de auto op de heen- of terugreis.

 

Je kunt de schadeformulieren ook downloaden. De schadeformulieren zijn zowel in het Nederlands als Engels beschikbaar. 

 

Download nu de vernieuwde HelpMe app - geschikt voor iPhone en Android

 

© AGA International S.A. 2014. Alle rechten voorbehouden.