Afhandeling van een schade

Uiteraard wil je dat je schadeclaim snel en vakkundig wordt opgepakt. Als je rekening houdt met onderstaand schadeproces zorgen wij daarvoor. Dat doen we graag en goed.

Tijdig schade melden
Moet je een beroep doen op je verzekering, meld dan tijdig je schade:

  • Wil je gebruikmaken van je reisverzekering? Dan hebben wij je melding binnen 28 dagen nodig na het einde van je reis.
  • Wil je een reis of ticket annuleren? Meld dit dan binnen 3 dagen aan het kantoor waar je de reis geboekt hebt. En zorg ervoor dat wij je schademelding binnen 14 dagen na het annuleren van de reis binnen hebben.
  • Als je een reis hebt onderbroken of afgebroken, meld dit dan binnen 14 dagen na terugkeer van je reis.
  • Kijk op onze pagina reactietermijnen om te zien hoe snel je onze reactie kunt verwachten bij een schadeclaim.

Hulp nodig tijdens je reis? Bel 020 – 592 92 92
Soms is het nodig om al tijdens je reis hulp te vragen. Bijvoorbeeld als je eerder dan gepland terug moet, onverwachts in het buitenland in een ziekenhuis bent opgenomen of als je bent gestrand met je auto. Neem dan contact op met de alarmcentrale van Allianz Global Assistance. Dag en nacht bereikbaar op telefoonnummer: 020 – 592 92 92.
Goed om te weten:
Meer voorbeelden van deze verzekerde gebeurtenissen vind je terug in de voorwaarden van bijvoorbeeld onder S.O.S. hulpverlening en S.O.S. autohulp. Lees ook de ervaringen van onze klanten die een schade hebben gehad.

Gebruik het online schadeformulier
De snelste manier om je schade te melden is door het invullen van een online schadeformulier.
Goed om te weten :

  • Wil je op verschillende onderdelen van de verzekering claimen? Kies dan één formulier. Wij kunnen dan je complete melding in één keer beoordelen. Voorbeeld: heb je een ongeval gehad waarbij je kleding is beschadigd en ben je ook bij een dokter geweest ? Vul dan het formulier Ziekte/Ongeval in en geef op een aparte bijlage je beschadigde kleding aan.
  • Aan het einde van het online schadeformulier krijg je de vraag of je bijlagen wilt toevoegen. Zorg ervoor dat die bestanden niet te groot zijn. Tot 10 MB kunnen wij goed ontvangen.

Uiteraard kun je het schadeformulier ook printen of telefonisch bij ons aanvragen via: 020 – 561 87 30. Wij sturen dit graag per post naar je toe.

Beoordeling schademelding
Bij het beoordelen van je claim gaan we na of je op grond van de voorwaarden recht hebt op een vergoeding.

Daar kan het volgende uitkomen:

  • Je ontvangt geen vergoeding. Je wordt hierover schriftelijk geïnformeerd.
  • Je ontvangt een vergoeding. Schriftelijk ontvang je de hoogte van de vergoeding en een toelichting op de schade uitkering. Het toegezegde bedrag zal naar verwachting binnen 10 werkdagen op je rekening staan.
  • Wij kunnen geen beoordeling maken, omdat bepaalde kennis of zaken nog ontbreken. De ontbrekende stukken of aanvullende informatie vragen wij schriftelijk bij je op.
  • Wij kunnen geen beoordeling maken en raadplegen een adviseur. Bij medische aspecten overleggen wij met onze medisch adviseur. Als bijvoorbeeld de schade toedracht niet duidelijk is of als aanvullend onderzoek nodig is sturen we het dossier door naar de schade inspecteur of een expertisebureau.
  • Goed om te weten: als wij advies inwinnen om je melding te kunnen beoordelen, hoor je dit van ons. Na ontvangst van het rapport van de adviseur(s) neemt de schadebehandelaar contact met je op.

Soms hebben wij met je tussenpersoon de afspraak dat de correspondentie via hun kantoor loopt. Hier zal je tussenpersoon je op wijzen wanneer zij de schademelding voor je insturen.

Afschrijvingslijst
Om de waarde van een geclaimd artikel te bepalen, maken we gebruik van een afschrijvingslijst. Wil je hier meer over weten of wil je de afschrijvingslijst bekijken? Dan kun je kijken op deze pagina.

Telefonische toelichting
Het kan zijn dat wij bij de beoordeling de informatie niet goed begrepen hebben. Of misschien vind je dat wij je claim niet goed hebben beoordeeld. Bel ons dan gerust voor een  toelichting. Het telefoonnummer en de naam van de medewerker die je schade heeft behandeld vind je op de brief. En als ons iets niet duidelijk is nemen wij telefonisch contact met je op. Dat werkt wel zo prettig.

Meer informatie
Graag willen wij je uitleggen waar je mee te maken kunt krijgen als je een melding op de reisverzekering indient. Via onderstaande links vind je meer informatie over het betreffende onderwerp:

Veel gestelde vragen

Heb je vragen over de producten, diensten of hulpverlening van Allianz Global Assistance? Vind het antwoord in de veel gestelde vragen.

Veel gestelde vragen

Reviews - De klant aan het woord

Bij Allianz Global Assistance staan service en klantgerichtheid centraal. Ons motto is niet voor niets `How can we help?´.

Klant aan het woord

Algemene contactinformatie

Allianz Global Assistance is gevestigd in Amsterdam. Hieronder vind je de adres- en bezoekgegevens.

Contactgegevens