Schade indienen
Zit je in een noodsituatie in het buitenland? Bel dan ons noodnummer (dag en nacht bereikbaar).
Hoe dien ik een schade in?

Je bent voor annulering verzekerd, als een reisgenoot de reis moet annuleren en de:
- reisgenoot op je boekings- of reserveringsformulier genoemd staat;
- reisgenoot een eigen annuleringsverzekering voor deze reis heeft afgesloten;
- oorzaak van de annulering verzekerd is.
Je moet het bewijsstuk meesturen waaruit blijkt dat je reisgenote de annuleringskosten heeft teruggekregen via zijn/haar eigen annuleringsverzekering.
Voordat je een schade gaat indienen wil je natuurlijk weten of de verzekering dekking biedt. Of je een vergoeding krijgt voor de ingediende schade hangt af van de situatie en de soort verzekering. In de verzekeringvoorwaarden vind je precies wat wel en niet wordt vergoed. Mocht je die voorwaarden even niet bij de hand hebben, bekijk dan dit voorwaardenoverzicht.
Wanneer je schade online meldt, wikkelen wij die zo snel mogelijk af. Je krijgt uiterlijk op de dertigste werkdag een inhoudelijke reactie. Soms is er aanvullende informatie of documenten nodig om je schade goed te beoordelen. Het kan zijn dat we je vragen die informatie naar ons toe te sturen.
Wil je meer lezen over het indienen van schade en wat je van ons kunt verwachten? Bekijk dan