Nieuw: Allianz Global Assistance

Allianz Global Assistance is vanaf 10 december 2012 de nieuwe naam voor Mondial Assistance. Een andere naam, een nieuw logo, maar de reisverzekeringen, pechhulp en dienstverlening blijven zoals je gewend bent. Met dezelfde kwaliteit en service. Allianz Global Assistance staat altijd en overal klaar om je te helpen, of het nu gaat om meer informatie of een noodsituatie.

 

Enkele veelgestelde vragen:

  1. Waarom verandert Mondial Assistance in Allianz Global Assistance?
  2. Wat verandert er nog meer behalve de naam?
  3. Wat verandert er voor mij als klant door de naamswijziging van Mondial Assistance naar Allianz Global Assistance?
  4. Veranderen door de rebranding ook de inhoud en dekkingen van de producten?
  5. Wat betekent de slogan "How can we help?"
  6. Wat is de Allianz Global Assistance Group?

 

1. Waarom verandert Mondial Assistance in Allianz Global Assistance?  

De naam Allianz Global Assistance gaan we vanaf 10 december gebruiken in alle landen waarin we actief zijn, nu dus ook in Nederland.
Het lijkt een grote verandering, maar eigenlijk is het dat niet. Onze producten, onze dienstverlening, onze mensen: alles blijft zoals je van ons gewend bent. Met de nieuwe naam kunnen we nu optimaal profiteren van de naam van een sterk, wereldwijd merk Allianz.
Onder dit merk hoeven we minder te investeren in onze naamsbekendheid en kunnen we ons nog meer richten op het ontwikkelen van
innovatieve producten en diensten. Simpel gezegd zijn we dus minder met onszelf en nog meer met onze klanten bezig.

 

2.  Wat verandert er nog meer behalve de naam?  

Naast de naamswijziging krijgen alle communicatiemiddelen een ander uiterlijk. Dat wil zeggen dat de stijlkenmerken van ons bedrijf veranderen, zoals het logo en de toegevoegde slogan ´How can we help?´ en de gebruikte kleuren en lettertype in onze communicatie.  Er worden in deze nieuwe stijl ook nieuwe voorwaarden, folders en polisbladen gemaakt. De producten van Allianz Global Assistance zijn dezelfde producten als die van Mondial Assistance, inhoudelijk verandert hier niets aan.

 

3.  Wat verandert er voor mij als klant door de naamswijziging van Mondial Assistance naar Allianz Global Assistance?  

Eigenlijk helemaal niets. Ook als Allianz Global Assistance verzekeren wij u van de beste service en blijven wij met u meedenken. Daarnaast zijn de producten van Allianz Global Assistance inhoudelijk niet anders dan die van Mondial Assistance. 

 

 

4.  Veranderen door de rebranding ook de inhoud en dekkingen van de producten?  

De producten van Allianz Global Assistance blijven inhoudelijk hetzelfde als de producten van Mondial Assistance. Na de naamswijziging kun je natuurlijk blijven rekenen op de vertrouwde service die je altijd van ons gewend bent. Bekijk onze website voor meer informatie over onze reisverzekeringen en pechhulp. Daar kunt u per verzekering de folders en voorwaarden- en dekkingsoverzichten bekijken. Vanaf 10 december kunt u alle informatie over onze verzekeringen vinden op www.allianz-assistance.nl.

 

5.  Wat betekent de slogan "How can we help?"  

"How can we help" is ons nieuwe motto. Dat houdt in dat wij ons altijd de vraag stellen hoe wij je het beste kunnen helpen. Een probleem in het drukke wegverkeer, op een afgelegen eiland, in een bergdorp waar niemand Nederlands of Engels spreekt, in bange momenten. Hulp is altijd binnen handbereik. Of het nu een levensreddende actie moet zijn, een geduldig oor of direct een arts aan de telefoon die Nedelands spreekt. Wij gaan altijd op zoekt naar de beste oplossing voor jouw situatie. Allianz Global Assistance Assistance, how can we help?

 

6.  Wat is de Allianz Assistance Group?  

Allianz Global Assistance behoort tot de Allianz Global Assistance Group. Deze organisatie is wereldwijd marktleider in hulpverlening, reisverzekeringen en persoonlijke diensten. De Allianz Global Assistance Group opereert met meer dan 10.000  medewerkers op vijf continenten, in 29 landen. 250 miljoen klanten profiteren van de diensten van de groep, dat is 4% van de hele wereldbevolking. In 2011 heeft de groep 49 miljoen telefoontjes aangenomen en in totaal 18 miljoen dossiers afgehandeld. Daarnaast zijn wereldwijd meer dan 1.000 ziekenhuizen en 140 vliegvelden in meer dan 100 landen geëvalueerd. De groep werkt, vaak onder private label, onder andere voor (zorg)verzekeraars, reisagenten, automerken en leasemaatschappijen. In Nederland biedt Allianz Global Assistance met 280 medewerkers medische hulpverlening aan 1,5 miljoen mensen en verzorgt ze de voertuigenhulpverlening voor ruim 2,5 miljoen auto’s. De Allianz Global Assistance Group is een onderdeel van Allianz Group.  

De HelpMe app van Allianz Global Assistance

 

De HelpMe app van Allianz Global Assistance

 

© AGA International S.A. 2016. Alle rechten voorbehouden.